مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: : دو هزار و 200 مسجد فعال در استان وجود دارد که برخی از این مساجد به دلیل نداشتن امام جمعه، خالی و اقامه نماز در آنها صورت نمی‌گیرد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حجت‌الاسلام حسن منتظری مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشورپیش از امروز در نشست مشترک ائمه جمعه استان کردستان با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: مسائل فرهنگی و اجتماعی شاید در کشور یکسان باشد، اما بررسی مسائل از نزدیک و تعیین اولویت‌ها که باید بخشی از آنها در کمترین زمان مورد توجه قرار گیرد، از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: در کردستان بیش از دو هزار روحانی و یک هزار و 700 نفر طلبه اهل سنت فعالیت دارند که زیرپوشش برنامه‌های مرکز بزرگ قرار گرفته‌اند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تصریح کرد: دو هزار و 200 مسجد فعال در استان وجود دارد که برخی از این مساجد به دلیل نداشتن امام جمعه، خالی و اقامه نماز در آنها صورت نمی‌گیرد و این مسئله بیشتر در روستاهای استان مشهود بوده و باید برای آن تدابیری صورت بگیرد.

وی افزود: وضعیت زندگی ماموستایان اهل سنت در استان کردستان با سایر استان‌ها تفاوت دارد چون درآمدی ندارند و مردم نیز به لحاظ اقتصادی در سطح  پایینی بوده در نتیجه کمک چندانی به مساجد و در نهایت، روحانیون صورت نمی‌گیرد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تاکید کرد: طرح جامع معیشت روحانیون باید مد نظر قرار گیرد که امیدواریم با تدوین و اجرای این طرح وضعیت معیشت روحانیون بهتر شود.

وی با اشاره به اینکه مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با سابقه 38 ساله در حوزه‌های مختلف در این استان فعالیت‌ می‌کند، اذعان کرد: علاوه بر برنامه‌های مصوب که هر ساله به مرکز ابلاغ می‌شود و از گستردگی خاص برخوردار است، در کردستان 9 پیش کنگره امام شافعی(رض) در سطح استان و حتی خارج از کشور برگزار شده که این مهم یکی از کارهای ماندگار است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خاطرنشان کرد: انجام و اجرای کارهای تاثیرگذار تنها با وجود بودجه مناسب امکان‌پذیر است که امیدواریم در این راستا نیز تمهیدات لازم اندیشیده شود.

انتهای پیام/ د م

برگزاری 9 پیش کنگره امام شافعی(رض) در سطح استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.