وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان اعلام کرد که طی سال جاری بارندگی‌ها در این کشور ۴۵ درصد کاهش یافته و ۲۱ ولایت افغانستان با خشکسالی روبرو هستند.

کاهش 45 درصری بارندگی در افغانستان/ ۲۱ ولایت با خطر خشکسالی روبرو استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان اعلام کرد که طی سال جاری بارندگی‌ها در این کشور ۴۵ درصد کاهش یافته و ۲۱ ولایت افغانستان با خشکسالی روبرو هستند.

نمایندگان ولایت بادغیس می گویند که این ولایت با تهدید بیشتری روبرو است که حتی شماری از مواشی، در جریان ماه حمل/ فروردین از بی علفی تلف شده اند.

به گفتۀ نمایندگان این ولایت، خشکسالی کشاورزی این ولایت را که ۹۸ درصد للمی است نابود کرده و اکنون صدها هزار شهروند و بیش از یک میلیون مواشی این ولایت را تهدید می‌کند.

وزارت دولت در امور رسید‎گی به حوادث تاکید کرده است که تا دوماه دیگر علوفه به این ولایت‌ها می‌فرستد و برنامه‌هایی را نیز برای رسیدگی به دیگر نیازهای شهروندان این ولایت‌ها روی دست دارد.

قابل ذکر است که بر اساس اطلاعات وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، برای جلوگیری از پیامدهای ناگوار خشکسالی به ۵۰۰ میلیون دالر نیاز است اما در حال حاضر تنها بیش از شش میلیون دالر در اختیار این وزارتخانه است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار