رئیس اندیشکده یقین با اشاره به احتمال خروج آمریکا از برجام گفت: ایران در این وضعیت بین دو راهی ذلت و عزت قرار دارد یا باید تسلیم شویم یا دست به مقاومت بزنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین  در مراسم روز جوان که در کانون بسیج مهدیه با حضور جوانان همدانی برگزار شد با گرامیداشت ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان گفت: شرایط امروز  کشور و مسئله مهدویت  در جامعه کنونی بسیار حساس و پر  اهیمت است.

وی با اشاره به ضرب العجل ترامپ درباره برجام گفت:  17 روز دیگریعنی 22 اردیبهشت ضرب العجل قبول ترامپ برای برجام است که سه سناریو در این باره مطرح است.

رئیس اندیشکده یقین در ادامه با اشاره به این سه سناریو گفت: رد برجام توسط ترامپ، قبول شرایط آمریکا از سوی ایران و اعمال تحریم های جدید توسط اتحادیه اروپا برای حفظ برجام  از سناریو های پیش رو برجام است.

عباسی با اشاره به تحریم های جدید اتحادیه اروپا گفت:  محدودیت در سوخت سه و نیم درصد، محدودیت در تعداد سانتریفیوژها، حضور 130بازرس به صورت دائم، برد موشکی محدود از شروط پیش روی آمریکا و اتحادیه اروپا برای حفظ برجام خواهد بود.

وی با بیان اینکه  اگه این 4 شرط تا محقق نشود آمریکا برجام را قبول نمی کند، گفت: ما در برجام میخواستیم تحریم برداشته شود اما اکنون نه تنها تحریم لغو نشده بلکه ما تحریم های جدید هم داشتیم.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه آمریکا و اروپا تا ما را به زانو درنیاورند دست بردار نیستند، گفت: ایران در وضعیت بین دو راهی ذلت و عزت قرار دارد یا باید تسلیم شویم یا دست به مقاومت بزنیم.

عباسی با بیان اینکه با قبول برجام توسط آمریکا و غرب وضع ما بهتر نمی شود، گفت:  تا کی باید منتظر تصمیم آمریکایی ها بمانیم.

 این استاد دانشگاه تاکید کرد: جوانان  این کشور عامل اصلی رفع مشکلات هستند، به شرط اینکه شرایط کار فراهم شود.

وی با بیان اینکه ما منتظر آمدن امام زمان نیستیم ما منتظر ظهور هستیم، چراکه  حضرت هم اکنون در جامعه زندگی می کنند، گفت:امام زمان علیه السلام  جامعه را مدیریت و رهبری کردند که ما تا به اینجا رسیدیم .

 رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه در دوره هیچ پیامبری 40 سال دوره اسلامی دوام نیاورد بیان کرد:  در ایران  اسلامی این اتفاق افتاد و آن هم به لطف امام زمان علیه السلام بوده است.

عباسی با بیان اینکه  مردم در انقلاب از امام خمینی تمام قد حمایت کردند، گفت: امام خمینی (ره) مردم بزرگترین سرمایه انقلاب می دانست.

 وی با بیان اینکه الان 29 سال است که  امام خامنه ای رهبری جامعه  رو عهده دار هستند، گفت: بالغ بر 450  تن از سران جهان با امام در اتاقی کوچک دیدار کرده اند  و این فرصت برای هیچ امام و پیامبری نبوده که سران دنیا در محضر شخصی بنشینند و صحبت کنند اما این برای امام خامنه ای ایجاد شده است.

  رئیس اندیشکده یقین گفت: آنچه که در دوره ائمه امکان تحقق نداشت امروز در جمهوری اسلامی ایران این امکان  به وجود آمده است.

 عباسی  افزود: اگر لبنان و فاطمیون و انصار الامام به عشق امام شهید می شوند نشان دهنده رشادت های مسلمانان است.

وی با بیان اینکه غرب و آمریکا 7  ترلیون دلار برای برداشتن صدام تا برداشتن اسد هزینه کردند، تصریح کرد:  به گفته خود غربی ها پیروز این میدان ایران است .

رئیس اندیشکده یقین  با اشاره به اینکه ایران توانست با امثال  حسین همدانی  ها منطقه را  ساماندهی کرد و سوریه رو از چنگ تروریست ها خارج کرد، گفت:  این در حالی است، که آمریکا و غرب  با کلی هزینه نتوانست کاری ازپیش ببرند.

  این استاد دانشگاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی عقبه داشته و یک دفعه تبدیل به انقلاب نشد است، گفت:  اگر این توانایی را داشتیم چرا امروز در اشتعال رفع تبعیض رفع فساد مشکل داریم، چرا ملت نا امید هستند و چرا نمیتوانیم برای ازدواج جوانان کاری کنیم.

عباسی در ادامه بیان کرد:پاسخ  همه این مشکلات در دست مهدویت است.

وی با بیان اینکه در مسائل اقتصادی کشور روش اسلامی و دینی پیدا نمی شود گفت: اسلام که در عرصه های سیاسی موفق بوده ،بی شک در اقتصاد موفق  خواهد بود و راه حل های برای مشکلات اقتصادی دارد.

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه در دو سال گذشته 7 مرجع طی 110 بار گفته اند که سیستم بانکی ما مشکل اصلی اقتصاد است، گفت: شیطان جامعهامروی را اسیر ربا کرده است.

 عباسی با بیان اینکه اسلام در اقتصاد ایران وارد نشده و مردم نباید ناکارامدی را به حساب اسلام بگذارند، بیان کرد: ما هنوز نتوانستیم مشخص کنیم مدل لیبرالیسم که برای اقتصاد ایران طراحی شده اسلامی نیست.

 وی با بیان اینکه  شهید حسین همدانی فارق النحصیل دانشگاه نبود اما جنگ را اداره کرد، گفت : ما هم میتوانیم ثابت کنیم که همه چیز تحصیلات دانشگاهی نیست.

 رئیس اندیشکده یقین در ادامه افزود: کسی که دکتری آمریکا را گرفته نمیتواند مشکل اقتصاد ایران را حل کند.

 عباسی با بیان اینکه کاپیتالیزم یعنی سرمایه گرایی که همه پدیده ها در عالم، کالا و قیمتی هستند، گفت: ما قبول داریم که برخی چیزها قیمتی هستند اما برخی چیرها مثل حکمت، حکیم ،محبت ،پدر، مادر و فرزند کالا نیستند.

 وی  ادامه داد:  در کاپیتالیزم همه چیز قیمتی است اگر برخی می گویند برای سوریه پول می گیرند دروغ نیست و طبیعی است به خاطر پول رفته یعنی مجاهدت کالاست و رفتند تا پول بگیرند و بیایند .

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه طبق گفته کاپیتالیسم مجاهدت و دفاع از حرم زینب پولی است، گفت:  اینها  نمیتواند بفهمد که مدافع حرم برای دفاع از حرم می رود نه برای پول گرفتن.

 عباسی با بیان  اشاره به اینکه فرهنگی که در سوریه و عراق و لبنان و یمن موفق شد فرهنگ ما میتوانیم است، تاکید کرد: فرهنگی که چشم امیدش به آمریکا است نمی تواند موفق باشد.

 رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه نظام ما شده کاپیتالیزم که همه چیز  را در کالا می بیند، بیان کرد: درجامعه دینی  و اسلامی مدیر شهر و خانواده و تلوزیون و آموزش و پروش چه کاری برای برون رفت از این وضعیت کرده است.

 عباسی تاکید کرد: مهدویت و اخلاق و رشادت کالا نیستند و بها دارند و نباید مانند اشیا  و کالا با آن برخورد کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در نظام ما کسی به چیزی شکایت نمی کند و کاری ندارد، گفت: جامعه وقتی به اینجا رسید ماهیت خوکی پیدا میکند و وقتی کسی قیمتش و بها یش پول است جامعه فاسد می شود.

 رئیس اندیشکده یقین گفت:  بعضی از آدمها مثل شهید حسین همدانی آنقدر بزرگ هستند و باارزش که بها دارند و با هیچ پولی تعویض نمی شوند

عباسی با اشاره به آیه 111 سوره توبه  گفت:  مصداق این آیه شهید حججی است که  یعنی کاری کن خدا عاشفت شود  و خوب تو را بخرد.

وی در ادامه افزود: طبق این آیه خدا مشتری است که نفسشان را می خرد و بهشت می دهد که در تورات و انجیل هم این وعده حق آمده است.

 این استاد دانشگاه با بیان اینکه ما این همه الگو  همچون امامان و پیامبران داریم ولی الگو ما شده فلان بازیکن و بازیگر خارجی افزود: جامعه ما باید به اقتصاد مهدوی روی بیاورد اما  متاسفانه فرهنگ امروز جامعه ما کالا  محور شده است.

 رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه ما فرهنگ امام حسین را به صنعت هسته ای وارد کردیم اما هنوز در اقتصاد وارد نشده است، گفت: در دنیای غرب  همه چیز کالا شده حتی  ریشه خانواده رو کنده اند و باعث  فساد و فحشا شده است چراکه که  مثل قوم لوط و هم جنس گرا شده اند.

 عباسی با بیان اینکه انسان وقتی کالا شد محبت هم کالا می شود، گفت: اکنون جامعه ما در حال تبدیل شدن به این است که برای همه جیز پول پرداخت کنند و کسی هم حرفی نزند و اعتراص نکند.

 وی در ادامه تاکید کرد: خوشبختانه در جامعه ما سرمایه عظیمی به اسم خانواده وجود دارد که در غرب به بک آروز تبدیل شده است.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه ما در فرهنگ سیاسی و شهدا  مهدوی موفق بودیم اما در فرهنگ اقتصادی مهدوی ناموفق بودیم، گفت: قرآن می فرماید خدا هیچ تغییری در قومی ایجاد نمی کند مگر اینکه خود مردم بخواهند.

 این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه حاج حسین همدانی و بسیاری از بزرگان ما بها دارند، گفت: در سوریه 320 هزار نفر کشته شد این شهیدان رفتند تا مردم سوریه را نجات دهند که این کار بسیار با ارزش است.

عباسی با اشاره به احتمال خروج آمریکا از برجام گفت: با خروج یا ماندن ما در برجام مشکل اقتصاد ما حل نخواهد شد چرا که همچنان در تحریم هستیم.

وی با بیان اینکه اقتصا آمریکا در حال فروپاشی است، گفت:  طبق آمار صندوق بین المللی پول جهان 63 ترلیون بدهی دارد که یک تریلون دلار آن برای آمریکا است.

 رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه ما باید به شعار رهبری و اقتصاد مقاومتی برگردیم گفت: مقام معظم  رهبری همیشه راهکار حل مشکل اقتصاد رو  ارائه داده اما کسی  از مسئولان  این سخنان را عملی نکرده است.

 این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه دشمن پول ما رو زمین میرنه و پول ما رو کم ارزش کرده است، گفت: دولت از افزایش قیمت دلار به قیمت نابودی مردم سود می برد.

عباسی با بیان اینکه دهه پنجاه دهه جوانان است، گفت: زمان  حاضر وقت حضور نسل سوم و جوانان در عرصه اقتصاد و سیاست کشور است.

وی با انتقاد از صنعت خودور سازی کشور  و  عدم حضور جوانان در این عرصه بیان کرد: چطور ممکن است جوان ایرانی موشک پیشرفته تولید کند   اما در تولید خودرو ناتوان باشد.

 رئیس اندیشکده یقین  در ادامه افزود: مدیران خورد ساز دلشان به حال مردم نمی سوزد و به فکر منفعت خودشان هستند زیرا اگر جوان ایرانی ماشبن تولید کند هیچ سودی جیب خودروسازان نمی رود.

 عباسی با بیان اینکه نباید ناکارامدی مسولان را به پای اسلام گذاشت، گفت: همه در جامعه به دنبال سود هستند و به دنبال برکت نیستند که خود آفتی بزرگ برای جامعه اسلامی است.

  حسن عبّاسی فعال و تحلیلگر سیاسی محافظه‌کار ایرانی است. او رئیس اندیشکدهٔ یقین «مرکز بررسی‌های دکترینال» و عضو رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  است.

 عباسی از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ عضو شورای پروانه نمایش، و از اعضای هیئت داوران بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۹ بود.

با رسیدن محمود احمدی‌نژاد به ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۴، عباسی توانست خود را بیشتر به عنوان تئوریسین واستراتژیست مطرح کند .

انتهای پیام/ص.ف

فساد در جامعه نهادینه شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار