شبستان مصلای امام خمینی (ره) و غرفه نمایشگاهی برخی از ناشران، بعد از باران شب گذشته از قطرات باران بی‌نصیب نمانده است.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از اولین دوره برگزاری تا امروز، بار‌ها و بار‌ها همچون یک فرد خانه به دوش و مستأجر مکان عوض کرده است و همواره رویای خانه‌دار شدن را در سر پرورده است.

البته در سال‌های اخیر مکان‌های زیادی چون باغ کتاب و شهر آفتاب برای اختصاص دائمی به این نمایشگاه مطرح شدند و در پایان توافقنامه‌ای میان شهرداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد.

براساس این توافقنامه قرار بر آن بود که شهر آفتاب دغدغه مکان برگزاری نمایشگاه را برای چند سال مرتفع کند، اما در همان سال‌های اول و به واسطه بارندگی‌های بهاره، چکه آب از سقف ساختمان‌های این مجموعه روی کتاب‌ها و متضرر شدن ناشران به عنوان یکی از اساسی‌ترین مشکلات مجموعه شهر آفتاب منتفی شد.

این امر باعث شد که مسئولان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، در تصمیم خود تجدید نظر کنند و بار دیگر به مصلی برگردند. البته شهرداری بار‌ها و بار‌ها تأکید کرد که مجموعه شهر آفتاب آمادگی کافی برای برگزاری نمایشگاه کتاب را دارد!

بنا بر این گزارش، مصلای امام خمینی (ره) مکانی است که نمایشگاه کتاب تهران قبل از عزیمت به شهر آفتاب در آنجا برگزار می‌شد و در آن زمان بزرگترین ایراد وارده به این مکان آن بود که مصلای امام خمینی (ره) با هدف برگزاری نماز جماعت ساخته شده و مناسب برگزاری نمایشگاه کتاب تهران نیست.

اما هم‌اکنون به نظر می‌رسد ایراد وارده به مجموعه شهر آفتاب در مورد این مکان نیز صدق می‌کند؛ زیرا بر اساس شواهد به دست آمده شبستان مصلای امام خمینی (ره) و غرفه نمایشگاهی برخی از ناشران بعد از باران سیل‌آسای غروب یکشنبه (۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷) از قطرات باران بی‌نصیب نمانده است.

بنابراین تصور می‌شود، بهتر است مسئولان پیش از آغاز رسمی فعالیت سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران فکری به حال حل این مشکل بکنند و آن را رفع کنند.

شایان ذکر است؛ زمان زیادی تا زمان آغاز رسمی کار این دوره نمایشگاه نمانده است و سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری کار خود را در مصلای امام خمینی (ره) شروع می‌کند. این نمایشگاه پس از ۱۰ روز فعالیت، در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری کار خود را تمام می‌کند.

یحیی دهقانی، معاون اجرایی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در خصوص نفوذ قطرات باران به داخل فضای شبستان و تدابیر مسئولان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای رفع این مشکل، به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: غرفه‌های نمایشگاهی ناشران هنوز بسته نشده است؛ البته در بارانی که اخیراً آمد در برخی از فضاها که غرفه بسته شده بود، آب آمده؛ ولی خوشبختانه جایابی شده و آن را مرمت می کنیم. خدا رو شکر هنوز آسیبی به کسی نرسیده است.

 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.