دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب جزئیات جلسه اخیر این کمیسیون را تشریح کرد.

جزئیات جلسه اخیر کمیسیون ماده 10 احزاببه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام سرمست دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب در تشریح مصوبات دومین جلسه کمیسیون ماده 10 احزاب در سال جاری اظهار کرد: تقاضای صدور پروانه مجمع ایثارگران طرح و گستره کشوری آن مورد موافقت کمیسیون قرار گرفت.

وی افزود: تقاضای صدور پروانه مجمع مشورتی اصلاح‌طلبان استان خراسان رضوی مطرح و مورد موافقت کمیسیون ماده 10 احزاب نیز قرار گرفت.

سرمست تصریح کرد: همچنین با درخواست تاسیس حزب راه ملت موافقت شد و لازم است متقاضیان جهت طی مراحل قانونی با هماهنگی دبیرخانه کمیسیون اقدام کنند.

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب بیان کرد: گزارش برگزاری مجمع عمومی حزب اراده ملت ایران در کمیسیون مطرح و اساسنامه و مرامنامه و انتخابات این تشکل نیز مورد تصویب کمیسیون قرار گرفت.

وی ادامه داد: مقرر شد که مجمع عمومی جمعیت‌ آبادگران ایران اسلامی در اجرای قانون جدید احزاب تا 14 خرداد سال جاری برگزار شود.

سرمست تاکید کرد: باید یادآوری کنم که موارد اعلام شده کلیات مصوبات کمیسیون بوده و بدیهی است که متن دقیق و جزئیات مصوبات درباره هر کدام از تشکل‌های فوق‌الذکر به صورت کتبی به متقاضیان از سوی دبیرخانه کمیسیون ابلاغ خواهد شد.

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب گفت: لازم است تا مجددا پایان مهلت تطبیق شرایط احزاب با قانون جدید را یاداوری کنم و درخواست می‌کنم که کلیه احزاب نهایتا تا تاریخ 14 خرداد سال جاری خود را با قانون جدید احزاب تطبیق داده و در این مورد با هماهنگی دبیرخانه کمیسیون اقدامات لازم را به عمل آورند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه سیاسی وزارت کشور در راستای تقویت فرهنگ تحزب بنا دارد که بیستم اردیبهشت ماه سال جاری همایشی را تحت عنوان تحزب و توسعه با مشارکت اساتید، صاحبنظران دانشگاهی و فعالان مدنی خانه احزاب ایران برگزار کند.

وی اذعان کرد: این همایش با رویکرد علمی و به منظور بهره گیری از آخرین یافته‌ها و نقطه نظرات و مشورت اساتید دانشگاهی و فعالان حزبی در جهت تقویت گفتمان حزبی و نهادینه کردن احزاب خواهد بود.

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب یادآور شد: بخشی از سخنرانی‌ها در این همایش معطوف به آسیب‌شناسی و موانع توسعه تحزب‌، تقویت فرهنگ مدنی سیاسی، تقویت گفتگوی بین احزاب و صاحبنظران دانشگاهی خواهد بود به عبارت دیگر هدف از برگزاری این همایش انتقال تجربیات به احزاب و فعالان عرصه سیاسی خواهد بود.

سرمست در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر گلایه برخی احزاب نسبت به اینکه ممکن است یارانه تخصیص یافته به احزاب به سمت تشکل های همسوی دولت هدایت شود، گفت: معیار یارانه احزاب همسویی یا منتقد بودن دولت نیست و بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته و مصوبات کمیسیون توسط مقام عالی وزارت مبلغ 2 میلیارد تومان به احزاب اختصاص یافته که قرار شده این مبلغ به خانه احزاب ایران داده شود و این نهاد با رعایت دستورالعمل‌های مورد نظارت و تایید کمیسیون آن را هزینه کند لذا طرح چنین مسائلی موضوعیتی ندارد.

 

انتهای پیام/

۱۴خرداد؛ پایان مهلت تطبیق احزاب با قانون جدید

تخصیص دو میلیارد تومان یارانه به احزاب/ تمامی احزاب تا 14 خرداد شرایط خود را با قانون جدید تطبیق دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار