رئیس دادگستری دلفان با بیان اینکه از ابتدای فروردین‌ماه امسال تاکنون ۱۷ حلقه چاه غیرمجاز در دلفان مسدود شد گفت: در آینده‌ای نزدیک کم‌آبی به بحران جدی شهرستان دلفان تبدیل خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛علی صفر بیرانوند رئیس دادگستری دلفان گفت: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده و صدور احکام قضایی، در فروردین‌ماه امسال ۱۷ حلقه چاه غیرمجاز پرشده و سایر چاه‌های غیرمجاز نیز با دستور قضایی به‌زودی مسدود می‌شوند.

وی افزود: دستگاه قضایی شهرستان با عاملان اضافه برداشت از چاه‌های آب دارای پروانه بهره‌برداری و همچنین چاه‌های با مجوز صنعتی که از آب آن برای امور کشاورزی استفاده می‌شود برخورد قاطع خواهد داشت.

رئیس دادگستری دلفان بابیان اینکه عدم انجام‌وظیفه قانونی مسئولان وادارات متولی امر در برخورد با این جرائم، بر اساس قانون جرم محسوب و حتماً پیگرد قانونی برای آنان به دنبال خواهد داشت عنوان کرد: با توجه به کاهش بارندگی در سال‌های اخیر و برداشت‌های بی‌رویه از منابع زیرسطحی، کاهش سطح سفره‌های آب زیرزمینی به‌تدریج سبب نشست زمین شده و نابودی دشت‌ها و اثرات مخرب زیست‌محیطی می‌شود.

وی بابیان اینکه در آینده‌ای نزدیک کم‌آبی به بحران جدی شهرستان دلفان تبدیل خواهد شد تصریح کرد: ضرورت مدیریت مناسب و کارآمد منابع آب زیرزمینی، بیش‌ازپیش خود را نشان می‌دهد بنابراین بهره‌برداری غیرمجاز آب‌های زیرزمینی اعم از حفر چاه بدون پروانه بهره‌برداری (چاه غیرمجاز) یا اضافه برداشت از چاه‌های آب دارای پروانه بهره‌برداری یا همان استحصال آب بیش‌ازحد مجاز مندرج در پروانه بهره‌برداری و همچنین استفاده از آب چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری صنعتی در امور کشاورزی، هر سه مورد تخلف از قانون و جرم محسوب می‌شود.

بیرانوند بابیان اینکه بر اساس قانون مرتکبان این جرائم از طرف دستگاه قضا مورد پیگرد و برخورد قاطع قضایی قرار خواهند گرفت و پروانه بهره‌برداری صادرشده نیز ابطال می‌شود گفت: در این زمینه انجام‌ ندادن وظیفه قانونی مسئولان و ادارات متولی امر در برخورد قانونی با این جرائم، بر اساس قانون جرم محسوب و پیگرد قانونی و قضایی را برای آنان به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/پ

بهره‌برداری غیرمجاز آب‌های زیرزمینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.