معاون آموزش وزارت بهداشت گفت: باید بدانیم چه دست آوردی در حوزه آموزش پزشکی داشتیم و حرف حسابمان با دانشگاه‌ها چیست.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  باقر لاریجانى معاون آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دبیر شورای آموزش پزشكی در مراسم نوزدهمین همایش كشوری آموزش علوم پزشكی و یازدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری كه عصر امروز در مركز همایش‌های بین المللی رازی برگزار شد، در خصوص تحول در بخش آموزش پزشگی اظهار كرد: تحول آموزش پزشكی در دنیا به خصوص در كشور چین همراه با پیشرفت‌های چشمگیری است؛ ما باید بحث آموزش را ارتقا دهیم و بدانیم چه دست آوردی داشتیم و حرف حسابمان با دانشگاه‌ها چیست.
لاریجانی با اشاره به اینكه در دنیا بحث در مورد تجربه كشور چین است، خاطر نشان كرد: چین یك حركت پرشتابی را مشخص كرده است و در تكنولوژی پیشرفت چشمگیری دارد؛ قدم‌های استواری در تحول آموزش و تكنولوژی برداشته است، بحث دنیا اکنون درباره سیاستگذاری آینده‌نگارانه چین دارد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه چین دوره‌های تحصیل پزشكی را كوتاه كرده است اظهار کرد: در این کشور به فناوری زیست محیطی توجه ویژه‌ایی وجود دارد، نگاه جامع آموزش بالینی دارد و صلاحیت دانش آموختگان را ارزیابی مستمر می‌كند.
لاریجانی در خصوص زمینه‌ساز تحویل چین، اظهار كرد: چین دومین كشور جهان در حوزه آموزش به خصوص پزشكی است؛ حدود ١٠ درصد بودجه سالیانه چین مربوط به آموزش است كه علاوه بر این در توسعه كمی تولید انبوهی داشته است و توسعه كمی آموزش عالی را محور قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه در سال ٢٠٣٠، ٢٧ درصد نخبگان جهان از كشور جهان هستند اظهار کرد: چین در حوزه در آمد حاصل از آموزش آنلاین هم پیشرفت چشمگیری داشته است.
لاریجانی با اشاره به اینكه باید كشور ما در برنامه‌ریزی‌های خود چالش‌هایی را ایجاد كند، عنوان كرد: باید ضرورت مشاركت محیطی را در تدوین برنامه‌ها جدی‌تر بگیریم.
وی در خصوص دستاوردهای ٤ ساله در تحول آموزشی، اظهار كرد: افزایش دانشجویان و به خصوص دانشجویان خارجی را داشته‌ایم؛ دوره‌های مجازی افزایش پیاده كرده است و اكثر آزمون‌ها الكترونیكی شدند، همچمنین ماموریت‌گرایی در آموزش توسعه پیدا كرد و بحث اخلاق پزشكی بسیار مورد توجه است.

انتهای پیام/

اظهارات باقر لاریجانی در همایش كشوری آموزش علوم پزشكی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار