ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد: آزادی بیان از دستاورد‌های مهم مردم و حکومت بوده و از این دستاورد و ارزش با تمام توان حفاظت و حراست خواهد شد.

اشرف غنی: حمله به خبرنگاران جنایت جنگی است/ دولت از «آزادی بیان» حراست خواهد کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ارگ ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به دو حمله انتحاری و خونین در شهر کابل اعلام کرد که هدف قراردادن افراد ملکی، نمازگزاران در مساجد، پروسه‌های ملی و دموکراتیک، خبرنگاران و آزادی بیان مصداق عینی جنایت جنگی می‌باشد.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ای حملات انتحاری در شهر کابل را به شدت محکوم کرده است.

در اعلامیه آمده که هدف قراردادن افراد ملکی، نمازگزاران در مساجد، پروسه‌های ملی و دموکراتیک، خبرنگاران و آزادی بیان مصداق عینی از جنایت جنگی می‌باشد و این اقدام تروریست ها در مغایرت با ارزش‌های اسلامی و حقوق بشری قرار دارد.

ریاست جمهوری افزوده که در رویداد تروریستی کابل با تاسف شماری از خبرنگاران رسانه‌های کشور نیز شهید و زخمی شدند. آزادی بیان از دستاورد‌های مهم مردم و حکومت بوده، از این دستاورد و ارزش با تمام توان حفاظت و حراست خواهد شد.

در اعلامیه آمده که محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان حمله بالای افراد ملکی و خبرنگاران را جنایت نابخشودنی دانسته، باتوجه به اهمیت آزادی بیان و فعالیت آزاد رسانه‌ها، به کمیته مشترک رسانه‌ها دستور داده تا در زمینه چگونگی حمایت و رسیدگی به خبرنگاران آسیب‌دیده اقدامات لازم را صورت دهد.

گفتنی است که روز گذشته دو حمله انتحاری در منطقه شش‌درک در مربوطات حوزه نهم امنیتی شهر کابل به وقوع پیوست که دستکم ۲۱ شهید و ۴۵ زخمی برجای گذاشت. شماری از خبرنگاران نیز در میان شهدا و زخمی شدگان می باشند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: اشرف غنی ، آزادی بیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار