مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: برداشت گیاه ترخون با سطح زیر کشت ۶۶ هکتار در بخش‌های گلباف و راین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانگفت: این برداشت از اواخر فروردین ماه شروع وپیش بینی میشود با میانگین عملکرد ۵/۲ تن در هکتار خشک و ۱۵ تن در هکتار‌تر این محصول برداشت گردد.

مسعودی با اشاره به این مطلب که تولید‌تر این محصول در سال جاری ۹۹۰ تن وتولید خشک ۱۶۵ تن می‌باشد افزود: در شهرستان کرمان این گیاه دارویی در دونوبت درماه‌های اسفند و شهریور کشت شده و در هر کشت چهار چین با فواصل زمانی ۴۵ روزه انجام میشود.

وی اظهارکرد: سطح ترخون در سال گذشته ۵۹ هکتار بوده (۵۸ هکتار مربوط به بخش گلباف و ۱ هکتار مربوط به بخش راین) که در راستای اجرای طرح‌های با نیاز آبی کمتر و عملکرد بالاتر و ایجاد اشتغال مولد در روستا‌ها و جلوگیری از مهاجرت ۷ هکتار افزایش سطح داشته که از این مقدار ۴ هکتار آن به روش آبیاری نوار تیپ در بخش گلباف اجرا شده است.

وی در ادامه گفت: در بخش گلباف نیز یک واحد فرآوری و بسته بندی این محصول نیز در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی فعالیت دارد.

 با توجه به کیفیت مطلوب و تولید سالم و عدم استفاده از کود‌های شیمیایی قسمت عمده استفاده این گیاه دارویی، برگ و سرشاخه بوده همچنین اسانس این گیاه جهت مصارف دارویی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ی

کارگاه فراوری محصولات کشاورزی در گلباف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.