آیت الله مصباح یزدی در دیدار جمعی از پاسداران، قلم و آثار به جای مانده از شهید مطهری را در افزایش شناخت مسلمانان موثر عنوان کرد.

تاثیر قلم شهید مطهری در افزایش شناخت مسلمانانبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آیت‌الله مصباح‌ یزدی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اکبری مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) و جمعی از پاسداران که در سالن اجتماعات مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: شهید مطهری در بالندگی فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی نقش به‌سزایی داشته است.

وی افزود: ازنظر مادی‌گراها موفقیت و کسب کمالات اخلاقی و دینی افراد در بیشتر شدن حس اعتمادبه‌نفس آن‌ها متجلی می‌شود در حالی‌که در دین مبین اسلام موفقیت‌های ظاهری و باطنی در لقای به خداوند متعال و غرق شدن در ذات اقدس اله ختم می‌شود، رزمندگان جنگ تحمیلی در دوران دفاع مقدس بارها این قبیل موفقیت‌های روحی و معنوی را به نمایش گذاشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تفاوت‌های اساسی انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌های رخ‌داده در دو قرن گذشته گفت: متأسفانه در بسیاری از انقلاب‌های صورت گرفته در سده‌های اخیر رهبران سیاسی و دینی جوانان را با سخنان و شعارهای دروغین فریب داده‌اند که نمونه آن در انقلاب فرانسه نمایان است، در حالی‌که آرمان‌ها و شعارهایی که در زمینهٔ انقلاب اسلامی مطرح‌شده است کاملاً واقعی و قابل‌دستیابی است.

آیت‌الله مصباح یزدی عنوان کرد: مهم‌ترین وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌های موجود در جهان وجه دینی انقلاب و انقلاب کردن برای حفظ و احیای ارزش‌های دینی بوده است چراکه نخستین بارقه‌های انقلاب اسلامی با هشدار امام راحل نسبت به خطرات پیرامونی دین ایجاد شد.

وی تأکید کرد: باید جلسات و برنامه‌های ویژه‌ای برای معرفی انقلاب و دستاوردهای ناشی از آن برای نسل جوان برگزارشده و آن‌ها از بطن و ارزش انقلاب اسلامی قرار داد، امروز بسیاری از کشورهای مستکبر دنیا از فکر و ایده انقلاب اسلامی ترس داشته و آن را خطر برای خود می‌دانند چراکه روح و جان‌مایه اصلی این انقلاب معنویت است در حالی‌که در بسیاری از کشورهای دنیا اصولاً خبری از معنویت و توحید خواهی مشاهده نمی‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه ادامه داد: امروز در سطح جهان کشورهای استکباری نگران پیشرفت و نفوذ فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی بوده و جهت‌گیری‌های خود را نیز در مسیر توقف ایده انقلاب اسلامی جهت داده‌اند، برخی از کشورهای اسلامی مانند گاو شیردهی در اختیار کشورهای سلطه‌جو بوده و امکانات و منابع خود را در اختیار منافع آن‌ها قرار می‌دهند.

وی  تصریح کرد: کشورهای دنیا از پیشرفت‌های علمی، هسته‌ای، موشکی و سایر شاخه‌های علمی ایران ترس و واهمه به دل دارند و نگران این منظور هستند و بارها نیز نگرانی‌های خود را به زبان و اشکال مختلف بیان کرده‌اند.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به تأثیر قلم و آثار شهید مطهری در افزایش شناخت مسلمانان، افزود: در دنیای امروز، شبهات و سؤالات فراوانی در بین جوانان ما پدید آمده که لازم است با ابزار علم به آن‌ها پاسخ دهیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با تأکید بر لزوم ورود متخصصان کشور برای مقابله با شبهات، بیان کرد: وضعیت امروز کشور با زمان انقلاب تفاوت داشته و عقاید و تفکرات مختلف در مقابل هم قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در زمینهٔ جنگ‌هایی که منشأ اعتقادی دارند، دشمنان با جدیت واردشده و متأسفانه برخی کشورهای اسلامی منطقه در اعمال ظلم و جنایت با آن‌ها یکدست شده‌اند و با ایران اسلامی کینه‌توزانه، دشمنی می‌ورزند.

عضو جامعه مدرسین حوزه لزوم پیشرفت در ایدئولوژی را موردتوجه قرار داد و بیان کرد: در پاسخ مناسب به شبهات ضعف‌هایی وجود داشته و تعداد متخصصین پاسخگو به زبان ساده اندک است.

آیت‌الله مصباح یزدی وظیفه اصلی متخصصین را دنبال‌کردن رسالت‌های شهید مطهری دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان باید با زمینه‌سازی‌های لازم، در جهت تربیت افرادی مانند شهید مطهری گام بردارند. عواطف دینی و انسان در جامعه باید تقویت شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه با تأکید بر لزوم پرورش و بالفعل‌کردن توانایی‌های افراد مستعد برای رشد دین در جامعه، تصریح کرد: مسئله فراتر این‌ها، نسل‌های بعدی بوده که در آینده به‌عنوان نیروی انسانی فعال در کشور زندگی می‌کنند، در این زمینه باید با استفاده از فنون نوین، به تربیت اساتید و متفکران ارزشمند در کشور بپردازیم.

انتهای پیام/ ش

دیدار جمعی از پاسداران با آیت الله مصباح یزدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار