مرادی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش متولی اصلی نظام تعلیم و تربیت است، کمک سایر نهاد‌ها برای پیش‌برد اهداف را ضروری دانست.

ضرورت ورود همه نهادها برای ارتقاء سطح تعلیم و تربیت در آموزش و پرورشحسن مرادی رئیس بسیج فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره فعالیت‌های این سازمان و تأثیر آن در حوزه نظام تعلیم و تربیت، اظهار کرد: برنامه‌های متعددی همچون مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، تلاش برای شناسایی مناطق نیازمند مدرسه و مواردی از این قبیل را مورد توجه قرار داده ایم تا در کنار وزارتخانه فعالیت کرده و با ایجاد یک هم‌افزایی مثبت به نظام تعلیم و تربیت کمک کنیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش خانواده بزرگی است و با توجه به مشکلات بودجه‌ای که دارد نیازمند همکاری سایر نهادها برای پیش‌برد برنامه‌هاست، از طرفی باید فعالیت‌ها به گونه‌ای باشد که مدیریت آن‌ها بر عهده آموزش و پرورش قرار گیرد.

متولی اصلی نظام تعلیم و تربیت در کشور، آموزش و پرورش است

رئیس بسیج فرهنگیان گفت: ظرفیت‌های زیادی وجود دارند تا بتوانند آموزش و پرورش را در مسیر تعلیم و تربیت کمک کنند و البته باید این موضوع را مورد توجه داشته باشیم که تمام برنامه‌ها باید با حمایت آموزش و پرورش اجرایی شود چرا که متولی اصلی نظام تعلیم و تربیت در کشور، آموزش و پرورش است.

مرادی در پاسخ به این سوال که مقبولیت بسیج فرهنگیان در جامعه آموزش و پرورشی کشور تا چه حد می‌تواند برنامه‌های در نظر گرفته شده را اجرایی کند؟، اظهار کرد: بسیج فرهنگیان به عنوان یک ظرفیت قابل قبول در جامعه فرهنگی پذیرفته شده است و تاکنون توانسته این مقبولیت را در جامعه داشته باشد که بتواند برنامه‌های در نظر گرفته شده را در مسیر اجرایی قرار دهد.

وی تصریح کرد: سعی می‌کنیم به عنوان نهادی جانبی در کنار وزارت آموزش و پرورش به کیفیت هرچه بهتر کارها کمک کنیم و خود را متولی اصلی نظام تعلیم و تربیت نمی‌دانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
نه دوست عزیز شما هم خودتان را متولی اصلی بدانید چون دیگران هم این کار را انجام می دهند پس ابایی ازین کار نداشته باشید !!!!!!!!!
آخرین اخبار