«اشرف غنی» گفت: فرهنگ زورگویی در کشور باید خاتمه یابد و همه برای پروسه طولانی مدت مبارزه با فساد تلاش کنند.

مبارزه با فساد، یک پروسۀ طولانی مدت است/ جامعه نباید قربانی قشر سیاسی افغانستان شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «اشرف غنی» در نشست با اعضای شورای سراسری علمای افغانستان گفت: مفرهنگ زورگویی در کشور باید خاتمه یابد و همه برای پروسه طولانی مدت مبارزه با فساد تلاش کنند.

وی اظهار داشت: حفاظت از بیت‌المال بسیار مهم است و حکومت در عرصۀ مبارزه با فساد کارهایی را انجام داده و این روند همچنان ادامه دارد.

اشرف غنی تاکید کرد که مبارزه با فساد، یک پروسۀ طولانی مدت است و همکاری همگانی می‌طلبد؛ فساد، حق طفل، بیوه، شهید و مظلوم ما را گرفته است و باید حقوق قشر ضعیف جامعه رعایت گردد و فرهنگ زورگویی در این کشور خاتمه یابد.

رئیس جمهور افغانستان افزود: میان اقتدار و زور باید تفکیک وجود داشته‌باشد و تعهد ما این است که تا تحقق عدالت با زور مقابله کنیم؛ جامعه ما نباید قربانی قشر سیاسی افغانستان شود.

وی از موضع گیری علمای این کشور در راستای مبارزه با فساد، مردود دانستن حملات انتحاری و اشتراک مردم در انتخابات تشکر کرد و افزود: ما با سربلندی به جهانیان می‌گوییم که علمای کرام ما در این خصوص به اجماع سراسری رسیده اند.

رئیس جمهور افغانستان خاطرنشان ساخت که حکومت در راستای مبارزه جدی با فساد و برگزاری انتخابات، تعهد لازم دارد و اظهار امیدواری نمود که موضع علمای افغانستان در کنفرانس صلح اندونیزیا و نشست کشورهای اسلامی، دستاوردهای خوبی را رقم بزند.

 انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار