گرم شدن هوا،خطر جدی برای سلامت دام ها

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: با توجه به گرم شدن هوا،خطر جدی سلامت دام ها را تهدید می کند که نیازمند سم پاشی به موقع است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ اصغرزاده،مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: با توجه به گرم شدن هوا و همچنین فرارسیدن فصول گرم سال و افزایش فعالیت ناقلین بیماری، دامداران نسبت به سمپاشی دام ها و جایگاه نگهداری آنها اقدام کنند.


وی افزود: همزمان با گرم شدن هوا فعالیت عوامل بیماریزا و ناقلین بیماری از جمله کنه ها افزایش می یابد که این موضوع خطر جدی برای سلامت دام ها است که می توانند دام ها را درگیر بیماری های انگلی خارج بدن دام ها کنند.


مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: دامداران باید هر ساله همزمان با گرم شدن هوا نسبت به پشم چینی و سمپاشی یا حمام دادن دام ها اقدام کنند تا دام ها از گزند بیماری های انگلی مصون بمانند.


اصغرزاده افزود: درگیر شدن دام ها به بیماری های انگلی ضرر و زیان اقتصادی زیادی به تولید از طریق کاهش تولید گوشت، پشم و شیر دام ها وارد می کند که علاوه متضرر شدن دامداران، زمینه تولید کم کیفیت محصولات و فرآورده های خام دامی می شود.

وی گفت: انگل ها علاوه بر این که سبب بیماری در دام های می شوند، برخی از آنها یا بیماری های انگلی قابل انتقال از دام ها به انسان هستند، از این رو مبارزه با عوامل بیماریزا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
انتهای پیام/ب


دامداران نسبت به سمپاشی دام ها اقدام کنند

برچسب ها: دامپزشکی ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.