چشم انداز خالی اثر کارگردان شیرازی در جشنواره اوکراین نامزد بهترین انیمیشن شد.

محدث مدیر روابط عمومی اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بیان کرد: انیمیشن «چشم انداز خالی» به نویسندگی و کارگردانی علی زارع قنات نوی، که به نمایندگی از ایران در جشنواره BRUKIVKA International Short Film Festival اوکراین شرکت کرده بود، نامزد «بهترین انیمیشن» این جشنواره شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره یکم تا چهارم تیر ماه میزبان این اثر خواهد بود، ادامه داد: چشم انداز خالی طی دو سال و نیم تهیه شده است و به چشم انتظاری‌های مادری می‌پردازد که پسرش در جنگ است.

مدیر روابط عمومی اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی فارس افزود: سبک انیمیشن فیلم، روتوسکوپی و تلفیقی از انیمیشن دو بعدی و سه بعدی است که برای اولین بار با چنین حجمی در ایران به اجرا درآمده است.

محدث تصریح کرد: این فیلم پیش از این توانسته جایزه بهترین انیمیشن جشنواره UK Monthly Film Festival انگلستان و Los Angeles Film Awards آمریکا، جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره Chania Cartoon& Animation یونان، Sunfilm Festival Tokyo ژاپن و Asians On Film آمریکا، جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران ١٣th Athens Animfest یونان و بهترین انیمیشن جشنواره فیلم کوتاه شیراز را کسب کند.

مدیر روابط عمومی اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی فارس اضافه کرد: همچنین این فیلم در بیش از ۴۰ جشنواره بین المللی به عنوان نماینده ایران حضور پیدا کرده است.

محدث ادامه داد: علی زارع قنات نوی تاکنون بیش از ۱۴ فیلم مستند و داستانی کوتاه و بلند و انیمیشن را تهیه و کارگردانی کرده است.

وی با اشاره به اینکه انیمیشن «عروسک چینی بابا» از کار‌های موفق این فیلمساز است، تصریح کرد: زارع قنات نوی پیش از این بیش از ۳۰ جایزه بین المللی دریافت کرده و در جمع ١٠ فیلمساز برتر سال ٢٠١٤ آسیا در جشن IFVA قرار گرفته بود.

مدیر روابط عمومی اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی فارس بیان کرد: این کارگردان در سال ٢٠١٦ در بین ۸ استعداد برتر فیلمسازی مجله فیلم کوتاه آمریکا قرار گرفت.

محدث ادامه داد: وی به عنوان داور در جشنوار‌های مختلفی از جمله جشنواره بین المللی CPM FILM بلاروس، جشنواره بین المللی فیلم‌های مستقل بنگلادش (IOFF) جشنواره بین المللی برلین سینفست Berlin International Cinefest و جشنواره The Globe International Silent Film آمریکا شرکت داشته است.

انتهای پیام/ن

انیمیشن کارگردان فارسی نامزد بهترین انیمیشن جشنواره اوکراین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار