مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: به مناسبت هفته هلال احمر11 کاروان سلامت به مناطق محروم استان اعزام می شوند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ شهریاری،مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته هلال احمر گفت: در طول این هفته 11 کاروان سلامت به مناطق محروم استان اعزام می شوند و به مردم خدمات درمانی ارائه خواهند داد.


وی افزود:در سال گذشته در مجموع یک هزار و 297 حادثه در استان را جمعیت هلال احمر پوشش داده است که چهار هزار و 968 نفر حادثه دیدگان بودند که خدمات درمانی سرپایی دریافت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و 892 تیم عملیاتی جمعیت هلال احمر استان امدادرسانی کردند، افزود: در هفته هلال احمر خدمات درمانی و به ویژه فیزیوتراپی در سطح مراکز با تخفیف 30 درصدی ارائه خواهد شد.

شهریاری از رونمایی از لیزر پرتوان در هفته هلال احمر خبر داد و گفت: این دستگاه در بحث توان بخشی کارایی دارد که به ارزش یک میلیارد ریال خریداری شده است.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: در مجموع در هفته هلال احمر 25 عنوان برنامه محوری برگزار می شود و مهمترین رسالت ما فرهنگ سازی و آمادگی برای حوادث است تا مردم بدانند در برابر حوادث چگونه برخورد کنند.


وی با اشاره به اینکه در خصوص ارتقای سطح آمادگی برنامه های مختلفی در دستور کار است، گفت: سالانه با تمام تلاش های حدود 15 هزار کشته در سطح کشور داریم و نیاز است که پایگاه های جاده ای جمعیت هلال احمر افزایش یابد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر 22 پایگاه در شهرستان ها و نقاط حادثه خیز استان مستقر است.

شهریاری با اشاره به نبود بالگرد امدادی هلال احمر در استان خراسان جنوبی، افزود: برای احداث پایگاه شرق 12 هزار هکتار زمین پیش بینی شده اما آشیانه بالگرد هنوز به دلیل کمبود منابع اعتباری استان تامین نشده است.
انتهای پیام/ب


نیاز بالگرد امدادی هلال احمر در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.