مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی گفت: فلسفه وجودی هلال‌احمر انسانیت، بی‌غرضی و خدمات داوطلبانه است.

بی‌غرضی و خدمات داوطلبانه،فلسفه‌ ی وجودی هلال‌احمر به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ حجت‌الاسلام درویشی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جمعیت هلال‌احمر استان، با بیان اینکه هر عملی که انسان انجام می‌دهد به نیت انسان بستگی دارد، گفت: اصول هفت‌گانه هلال‌احمر برگرفته از آیات و روایات قرآن کریم است.


وی به اهمیت نجات جان انسان‌ها در آیات و روایات اشاره کرد و افزود: در روایات بیان شده که هر کسی یک انسان را از لحاظ مادی، جسمی و معنوی نجات دهد مانند این است که انسان‌ها را نجات داده است.


حجت‌الاسلام درویشی گفت: جمعیت جوانان هلال‌احمر در برنامه‌های نوروزی و سایر برنامه‌های سازمان پیشتاز بوده و صاحب علم و ابتکار هستند لذا باید توجه ویژه‌ای به این افراد شود.


مدیرعامل سابق جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی نیز در این مراسم خدمت به مردم و آباد کردن جامعه را جزو فلسفه‌های هلال‌احمر دانست و افزود: جمعیت هلال‌احمر اهداف مشخصی را پیگیری می‌کند و در چارچوب این اهداف امور را پیش می‌برد.


خامسان گفت: امروز اگر توفیقی حاصل شده کار یک نفر، یک تیم و با یک ارگان نیست بلکه اصل و فرع امور بر دوش جوانان و امدادگران بوده است.


وی مجموع فعالیت‌های انجام شده در سازمان هلال‌احمر استان را محصول کار تیمی دانست و خاطرنشان کرد: در جمعیت هلال‌احمر با سیل مردم مواجه هستیم که باید آن‌ها را سازماندهی کنیم.

انتهای پیام/ب

اصول هفت‌گانه هلال‌احمر برگرفته از آیات و روایات قرآن کریم است

برچسب ها: هلال احمر ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.