معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: سنندج میزبان دومین همایش ملی دستاوردهای ورزشی دانش‌آموزان کشور خواهد بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛افشین خوشگوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان صبح امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان گفت: نخستین همایش ورزش دانش‌آموزان در دیماه ۹۵ در سنندج برگزار شد و استقبال از این همایش منجر شد تا دومین همایش ملی را در سنندج برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی لازم برای اجرای این همایش صورت گرفته بیان کرد: همایش در چهار محور مدیریت ورزشی، رفتار حرکتی و روانشناسی، حرکات اصلاحی ورزشی و آسیب‌شناسی ورزشی در مدارس، فیزیولوژی ورزشی از محورهای این همایش ملی است.

وی اضافه کرد: در کنار همایش سه کارگاه جانبی مختص برنامه‌های ورزشی درون مدرسه‌ای با عنوان آشنایی با اصول طراحی فعالیت‌های حرکتی، ارزیابی مهارت حرکتی دانش‌آموزان و شیوه های تقویت ان از طریق بازی و آزمون غربالگری حرکتی برای پیش بینی تربیت بدنی مدارس برگزار می‌شود.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: انشای دانش‌آموزی نیز از دیگر برنامه‌های جنبی همایش خواهد بود که با طرح دو سوال از دانش‌آموزان انتقادات و کاستی‌ها جمع‌آوری خواهد شد.

خوشگوار ویژگی دیگر این همایش را حضور پنج استاد برتر ورزشی کشوری و بین‌المللی از جمله پروفسور رجبی، پروفسور عنبریان، پروفسور بروجردی و دکتر رحمان‌نیا و پروفسور اقدس‌نیا عنوان کرد.

وی گفت: ۲۰۴ مقاله در دبیرخانه همایش ملی دستاوردهای دانش‌آموزی پذیرفته شده که در قالب سخنرانی و پوستر ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: آثار داوری شده و آثار برتر انتخاب شده‌اند که اثار ارسالی از سراسر استان‌های کشور ارسال شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: ۳۴ عوامل اجرایی استان در راستای برگزاری این همایش مشارکت دارند.

خوشگوار عنوان کرد: ۱۵ مدرس دانشگاهها و هفت مدرس یار نیز در همایش حضور دارند.

وی ایجاد و تقویت ارتباط دو سویه و تعامل با مراکز دانشگاهی را نیز از دیگر اهداف همایش خواند و گفت: ۱۹ اردیبهشت این همایش افتتاح و ۲۰ اردیبهشت نیز اختتامیه همایش در سنندج برگزار می‌شود. 

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: از بهمن ۹۶ تاکنون برگزاری مسابقات دانش‌آموزان دختر و پسر در سه مقطع تحصیلی با ۵ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز در سنندج برگزار شد.

وی اعلام کرد: آزمون درس تربیت بدنی هماهنگ برای توجه بیشتر به درس تربیت بدنی، در پایه ششم و نهم در مدارس استان برگزار می‌شود و در راستای پروژه مهر ۲۵۰ میلیون تومان تجهیزات خریداری و در مدارس توزیع می‌شود.

وی گفت: همچنین رقابت‌های علمی و تخصصی معلمان استان با حضور ۲۰۰ معلم در سنندج برگزار می‌شود و در ماه رمضان نیز مراسم تجلیل از دبیران تربیت بدنی برتر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ د م

برگزاری دومین همایش ملی دستاوردهای ورزشی دانش‌آموزان کشور در سنندج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.