معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: استان اردبیل بیش از ۱۰۰۰ اثر ثبت شده ملی دارد ولی متأسفانه تخصیص اعتبارات ملی در سال‌های گذشته وضعیت مطلوب و قابل قبولی ندارد.

بهروز ندائی، معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار داشت: استان اردبیل دارای امکانات بالقوه در حوزه‌های گردشگری و میراث فرهنگی بوده که فضا برای فعالیت مناسب بوده و باید استان اردبیل هم تراز با استانهای برتر کشور در حوزه گردشگری قرار بگیرد.

وی با انتقاد از تخصیص کم اعتبارات ملی به میراث فرهنگی استان اردبیل، گفت: استان اردبیل فاصله زیادی دارد که به نقطه مطلوب در اقتصاد گردشگری برسد و در بخش میراث فرهنگی نیز متأسفانه استان اردبیل با دارا بیودن بیش از هزار اثر ثبت شده ملی، به اندازه حق خود از اعتبارات ملی این حوزه استفاده نکرده است.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: یکی از محورهای اصلی توسعه استان اردبیل، رونق صنعت گردشگری است که این بخش به عنوان نخستین محور توسعه استان، در راستای ایجاد اشتغال دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی بوده که انتظار داریم مسئولان کشوری در این رابطه توجه ویژه‌ای به استان داشته باشند.

ندائی تصریح کرد: آثار تاریخی اردبیل به ویژه مجموعه ثبت جهانی شده شیخ صفی الدین اردبیلی نیازمند اعتبارات مناسب می‌باشد که با توجه به نقش حائز اهمیت استان اردبیل در تاریخ و فرهنگی کشورمان، شایسته است که مسئولان توجه ویژه‌ای به این آثار تاریخی داشته باشند.

وی بیان کرد: انجام کارهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری فرابخشی بوده و باید دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل تعامل و ارتباط مناسبی با این مجموعه داشته باشند تا بتوانیم برنامه‌ریزی‌های پیش‌بینی شده را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/ح

آثار تاریخی اردبیل نیازمند اعتبارات مناسب است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.