یکی از شتاب دهنده ها موفق به ارائه خدمتی شده است که به واسطه آن شرکت‌های دانش بنیان نوپا رشد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران جوان؛   شرکت‌های دانش بنیان نوپا همانطور که از اسمشان مشخص است تازه تاسسیس هستند وبه همین دلیل  با ریسک‌های بازار آشنا نیستند و باید نهادی بوجود آید تا در کنار این شرکت‌ها بایستد و به آنها کمک کند.

حمایت از شرکت‌‌های دانش بنیان در کشور اهمیت بسیاری دارد و باید روز به روز گسترش یابند اما برخی از این شرکت‌ها به دلیل آگاه نبودن از موانع و مشکلات موجود بر سر راهشان در میانه راه شکست می‌خورند و با ضرر بسیاری مواجه می‌شوند ؛ امروز برای رفع این مشکلات، شتاب دهنده‌ها بوجود آمده‌اند کاری که این شتاب دهنده‌ها انجام می‌دهند کمک رساندن به شرکت‌های نوپا و مشاوره دادن به آنها است.

شتاب دهنده ها با قرار گرفتن در کنار کسب و کارهای نو، ریسک‌های بازار را مشخص می‌کنند برای مثال گلوگاه‌های اقتصادی را برای یک شرکت نوپا تشریح می‌کنند؛ بسیاری از شرکت‌هایی که امروز توانسته‌اند رشد کنند و به رشد اقتصادی بسیار برسند از دل همین شتاب دهنده‌ها بیرون آمده‌اند.

در گذشته همه شتاب دهنده‌ها تنها فعالیت های مربوط به حوزه کسب و کار را برای این شرکت‌ها روشن می‌کردند اما امروز یکی از شتاب دهنده‌ها دست به کاری نو زده است،  این شتاب دهنده با قرار دادن تخفیفی برای شرکت‌های دانش بنیان زمینه‌ای برای بوجود آمدن دفتر کار این شرکت‌ها فراهم می‌کند.

روشن کردن موانع کسب و کار نوین دلیل ایجاد شتاب دهنده‌ها

مدیر این شتاب دهنده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران جوان؛   در رابطه با فعالیتی که انجام می‌دهد، گفت: همه ما می‌دانیم که شتاب دهنده ها برای روشن کردن موانع کسب و کار دانش بنیان بوجود آمده‌اند اما باید توجه کنیم که این شرکت‌ها به دفتر کار هم احتیاج دارند و باید فضا برای فعالیتشان فراهم شود.

وی با اشاره به فضای کاری این شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: شرکت نوپایی که هنوز موفق به کسب درآمد نشده نمی‌تواند به راحتی فضایی را برای کار کردن فراهم کند کاری که ما انجام می‌دهیم این است که با قرار دادن تخفیفاتی برای این شرکت‌های دانش بنیان کمک می‌کنیم تا آنها میز و مبلمان مخصوص را از ما خریداری کنند.

مدیر این شتاب دهنده ادامه داد: اولین قدم برای تشکیل یک شرکت بوجود آوردن دفتر کار است وبرای دفتر کار میز و مبلمان اداری باید تهیه شود،  میز و مبلمان های مخصوص اداری که ما تولید می‌کنیم با قیمتی بسیار ارزان در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تخفیف‌های این شتاب دهنده تنها مختص شرکت های دانش بنیان است، گفت: این تخفیف‌ها فقط به شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها تعلق می‌گیرد، در راستای حمایت از این شرکت‌ها ما دست به کاری نو زده‌ایم و تخفیف‌هایی در نظر گرفته شده است تا مدیران شرکت‌های دانش بنیان بدون هیچ گونه نگرانی در مسیر پیشرفت قرار گیرند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار