آسوشیتدپرس نوشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حالی دستی به سمت کره شمالی دراز کرد که دست دیگر را از سمت ایران پس کشید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آسوشیتدپرس در گزارشی در واکنش به خروج آمریکا از برجام نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حالی دستی به سمت کره شمالی دراز کرد که دست دیگر را از سمت ایران پس کشید.

در ادامه این گزارش آمده، خروج ترامپ از توافق هسته‌ای ایران آشکارترین نشانه است از این که چگونه تکانش‌ها و غریزه جاه‌طلبانه ترامپ وی را در مسیر‌هایی می‌کشاند که با هم تناقض دارد.

روسای جمهور قبلی در مسایل دشوار، رویکرد‌های متناقضی را دنبال کرده اند، اما به ندرت تا این حد آشکار بوده است و به ندرت در عرض یک سخنرانی این کار را کرده‌اند.

وی اول حکومت ایران را "رژیم تروریستی" نامید و اعلام کرد از توافق هسته‌ای خارج می‌شود و سپس اعلام کرد وزیر خارجه آمریکا را برای مقدمه‌چینی برای دیدار تاریخی با رهبر کره شمالی به این کشور می‌فرستد.

پس فرق توافقی که ترامپ سه شنبه از آن بیرون آمد با توافقی که فعالانه به دنبال انعقاد آن با کره شمالی است چیست؟ پاسخ به این سوال دو کلمه است: باراک اوباما.

داگلاس برینکلی استاد تاریخ دانشگاه رایس می‌گوید ترامپ می‌خواهد هر کاری اوباما کرد برعکسش را انجام دهد. وی خاطرنشان کرد اوباما در هفته‌های آخر ریاست جمهوری خود به ترامپ هشدار داده بود کره شمالی تهدید اصلی امنیت ملی آمریکاست.

این استاد دانشگاه گفت: «ترامپ می‌خواهد این مساله را حل کند، چون اوباما نتوانست و اوباما به توافق ایران افتخار می‌کرد و الان ترامپ می‌خواهد نابودش کند.»

این ظاهرا به صورت غریزی در طول ریاست جمهوری ترامپ نشان داده شده که هرجا اوباما به سمتی رفته ترامپ می‌خواهد جهت عکس را برود.

انتهای پیام/

گزارش آسوشیتدپرس درباره خروج آمریکا از برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
حالا باید کاری را بکنیم که از اول باید میکردیم یعنی اقتصاد مقاومتی ،
یه چیز دیگه " من به آمریکا خوشبین نیستم " تفسیر شد فدای تیزبینی ات و دشمن شناسیت آقا
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۰۷:۱۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
ایران اسلامی 40سال هست تحریم میباشد از این تحریمها نمیترسد ما می توانیم ایران را بسازیم اما مسئولین بیدار باشند.
آخرین اخبار