رئیس صنعت، معدن و تجارت لرستان از خارج شدن ۴۵ درصد بنگاه‌های جدیدالورود استان از چرخه تولید خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمدرضا صفی خانی رئیس صنعت، معدن و تجارت لرستان بابیان اینکه باید برنامه عملیاتی بهره‌وری به‌ویژه در تولیدات صنعتی داشته باشیم اظهار داشت: اگر از این فرایند نتوانیم استفاده کنیم و در این چهارچوب قرار نگیریم به‌طورقطع به آن هدف اصلی که رشد اقتصادی است نمی‌رسیم.

وی بابیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی استان نیاز به حمایت دارند افزود: ۴۵ درصد بنگاه‌های جدیدالورود استان در سه سال نخست از چرخه تولید خارج شدند که نشان می‌دهد عواملی وجود دارد که سبب شده نتوانیم این بنگاه‌ها را به‌درستی مدیریت کنیم.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان لرستان عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین عواملی که سبب شده ۴۵ درصد بنگاه‌های جدید استان در سه سال نخست از چرخه تولید خارج شوند عدم توجه به بهره‌وری و سرمایه انسانی در بنگاه‌ها بوده و شاید منابع و تکنولوژی نیز تأثیر داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه عوامل انسانی که توان فنی، علمی و آموزش‌های لازم را فرانگرفته است می‌تواند یک طرح صنعتی را جز ۴۵ درصد بنگاه‌های خارج‌شده از چرخه تولید قرار دهد بیان کرد: بخش خصوصی استان به آموزش نیروی انسانی در بحث اقتصاد توجه داشته و موضوع بهره‌وری نیز جدی گرفته شود.

صفی خانی بابیان اینکه باید در مباحث اقتصادی صنعتگر، مدیر اقتصادی و کارشناس فنی تربیت کنیم تصریح کرد: از مهم‌ترین اقدامات استان بحث تربیت نیروی انسانی بامهارت است که می‌توانند دستاورد‌های خوبی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی صورت‌وضعیت شرکت پتاس قطره ازنا که یک واحد تولیدی صنعتی وابسته به دولت است متوجه شدیم که این شرکت زیان ده است و، چون موردحمایت دولت بوده چندان توجهی صورت نگرفته که همین امر سبب شد یک حرکت جدیدی در این شرکت صورت گیرد و طی یک سال گذشته مدیرت قوی و کارا سبب شد صورت‌حساب‌های این شرکت مثبت و ۴۱ نفر نیز اشتغال ایجاد شود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان لرستان با عنوان اینکه استراتژی صنعت معدن لرستان بحث آموزش است گفت: نساجی لرستان با خروج نیروها، مشکلات فروش و دپو پارچه‌ها در انبار مواجه بود که با یک نگاه کارشناسی، دعوت از تیم کارشناسی قوی و توانمند و تغییر تکنولوژی، آموزش‌های جدید و فرآیند کارشناسی سبب شد سال گذشته ۱۲ میلیون مترمربع تولیدات نساجی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: صورت‌های مالی شرکت‌های اکسیر و دامداران به سمت مثبت شدن پیش رفته، ولی این کافی نیست، در بازه‌های زمانی مختلف و عوامل پیش‌بینی‌نشده‌ای که در لرستان وجود دارد که صنعت ما متأثر از آن‌هاست، باید برنامه‌های عملیاتی در بحث بهره‌وری و به‌ویژه رشد آن داشته باشیم.

صفی خانی افزود: امسال یک سال خاص برای صنعت ایران به‌ویژه لرستان است و تنها راهی که می‌توانیم صنعت استان را روی پا نگهداریم نگاه به بهره‌وری و عوامل متأثر بر آن است تا اینکه صنعت استان را به شکل کالای رقابت‌پذیر در بازار‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/م

۴۵ درصد بنگاه‌های لرستان از چرخه تولید خارج شدند

برچسب ها: صنعت ، اخباراقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.