دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: دولت اصرار دارد در بحث سیاست‌های بازار سرمایه و ارز، شفاف و بدون واسطه عمل کند.

معزی: دولت اصرار دارد در سیاست‌های بازار سرمایه شفاف و بدون واسطه عمل کندبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا معزی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت امروز در نخستین گردهمایی مدیران کل روابط عمومی و امور بین المللی استانداری‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت کشور در دولت دوازدهم اظهار کرد: اطلاعات را حق مردم می‌دانیم. در گذشته به دلیل برخی اقتضائات، انتشار اطلاعات با احتیاط انجام می‌شد و اصرار بر این مسئله، برای جامعه آسیب‌هایی به همراه داشته است.

 دبیر شورای اطلاع رسانی دولت با تأکید بر اینکه ما نمی‌توانیم مردم را به عنوان صاحبان اصلی کشور در انتشار اطلاعات نامحرم بدانیم، ادامه داد: اطلاعات و دانستن آنچه در کشور اتفاق می‌افتد، از حقوق اصلی مردم است و ما موظف به انتشار اطلاعات هستیم.

معزی با بیان اینکه دولت در حال تعریف آئین‌نامه‌ای اجرایی است تا براساس آن مشخص شود که چه اطلاعاتی، در چه شکلی و چگونه منتشر شود، ادامه داد: سال گذشته در بحث بودجه برای اولین بار دیدیم که این قانون به بحثی عمومی در جامعه تبدیل شد و سابقه نداشت چنین موضوع تخصصی، اینگونه به بحث در جامعه تبدیل شود، اما این مسئله به دلیل شفافیتی بود که دولت در ارائه بودجه خود، رعایت کرد و تاوانش را هم داد.

وی اضافه کرد: دولت بودجه را به صورتی ارائه کرد که شفاف باشد و مردم متوجه آن بشوند و بتوانند اطلاعاتش را بدست بیاورند که این موضوع قطعا موجب اعتماد بیشتر مردم خواهد شد.

معزی با اشاره به اینکه دولت اصرار دارد در بحث سیاست‌های بازار سرمایه و ارز، کاملا شفاف، روش‌مند و بدون واسطه عمل کند، گفت: در سیاست‌های ارزی دولت مصرف کنندگان کاملا مشخصند، قبل از این فکر می‌کردیم اگر بتوانیم نیاز مردم را فقط در صرافی‌ها تأمین کنیم، توانسته‌ایم سیاست ارزی موفقی در بازار داشته باشیم، اما موفقیت در صورتی است که بتوانیم بازار سرمایه را به شکلی کاملا بی‌واسطه مشخص کنیم. این مسئله خود در جلوگیری از قاچاق هم بسیار موثر خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار