جوادی گفت: در این نمایشگاه کتاب، تشریف فرمایی مقام معظم رهبری بر حسن و اعتبار کار افزود.

امسال تشریف‌فرمایی رهبر انقلاب، بر حسن و اعتبار نمایشگاه کتاب افزودبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن جوادی، رئیس سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مراسم تقدیر از خبرنگاران در نمایشگاه کتاب، در خصوص این رویداد فرهنگی گفت: آمار‌هایی که درباره افزایش بازدید و فروش شنیده ایم، خوب و قابل توجه است. برنامه‌های این دوره نمایشگاه کتاب، جدی‌تر پیگیری شد؛ از مبادله رایت، تا آشنایی با نویسندگان خارجی. این نکات مثبت ما در انتقال نمایشگاه به مصلای تهران بود. البته کاستی‌هایی هم در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود؛ از جمله فشردگی‌ غرفه ناشران عمومی که باید برای سال های آینده، درباره چینش غرفه‌ها فکر کنیم.

وی افزود: برای مدیریت نمایشگاه در سال های بعد، باید جدی تر بحث کنیم تا روند انجام کارها سرعت بهتری بگیرد. این طور نباشد که مانند امسال تا اواسط اسفند در ابن باره تصمیمی گرفته نشده باشد.

جوادی با اشاره به حضور مسئولان در نمایشگاه امسال گفت: خوشبختانه مسئولان از جناح‌های مختلف کشور، در نمایشگاه حاضر شدند. این نشان می‌داد مقوله کتاب می‌تواند ابزار فرهنگی مناسبی برای انسجام جامعه‌ها باشد. خود این مزیت بزرگی برای یک کشور است. البته تشریف فرمایی مقام معظم رهبری در روز گذشته، بر حسن و اعتبار نمایشگاه کتاب افزود.

در ادامه ، دهقانی، معاون اجرایی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به اینکه صنعت نشر ضعف دارد؛ بیان کرد: نمایشگاه بین المللی کتاب امسال نسبت به دو سال قبل، از نظر فروش جمعیت و سایر مسائل بهتر برگزار شد. به خصوص در دو سه روز اخیر جمعیت آمد و فروش ناشران بیشتر شد. انتظارمان از عزیزانمان در وزارت ارشاد و موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی این است که به واسپاری امور به صنوف بیشتر توجه شود.

محمد رضوانی مدیر کمیته تشریفات سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به دیدار و گفتگوی 15 سفیر در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بیان کرد 14 نفر از مقامات درجه یک استان ها در نمایشگاه کتاب تهران حضور داشتند.

وی با بیان اینکه حضور مقام معظم رهبری در بعد از وقفه سه چهار ساله در نمایشگاه کتاب داشتیم، بیان کرد: رئیس مجلس، معاونان قوه قضائیه، 4 نفر از وزرا، 4 نفر از معاونان رئیس جمهور و مشاوران آن به طور مجزا در نمایشگاه کتاب حاضر شدند.

مدیر کمیته تشریفات سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ادامه داد:همچنین 17 هیئت خارجی از مصر، تونس، یونان، فرانسه، ترکیه و 90 نفر از شخصیت های فرهنگی به نمایشگاه کتاب آمدند.

شهرام نیا قائم مقام سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در این مراسم در خصوص میزان بازدید از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت:میزان بازدید از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حدود 20 درصد رشد داشته است البته بالای 300 هزار نفر را شمارش کردیم.

رشد 10 درصدی خرید کتاب نسبت به سال گذشته

وی با بیان اینکه بازدید و تعداد بازدید کننده نشانه موفقیت نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیست، ادامه داد: به طور نسبی شرایط قابل قبول تری در این دوره نسبت به دو دوره قبل در نمایشگاه کتاب به وجود آمد. برآورد ما این است  که میزان خرید تا امروز  89 میلیارد تومان بود که 40 درصد خرید خارج از شبکه بانکی هم داشتیم که با احتساب آن به 130 میلیارد تومان می رسد و رشد ده درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

قائم مقام سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بابیان اینکه مبلغ خرید بین پوزها تقسیم شده است و ناشران کوچک در سال گذشته معترض بودند، گفت: امسال نارضایتی ناشران کوچک ما کمتر بود.

انتهای پیام/

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار