دانایی، گفت: میزان چغندر تحویلی امسال نسبت به مدن مشابه سال قبل 35 درصد افزایش داشت که این رقم در طول عمر صنعت قند بی‌سابقه بود.

رکورد تولید شکر در عمر 122 ساله صنعت قند/یک میلیون و 244 هزارتن شکر در انبارها موجود استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، بهمن دانایی دبیر انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر ایران با اعلام این مطلب پیش بینی کرد که تولید شکر امسال از دو میلیون تن عبور کند.

وی میزان شکر موجود در انبار کارخانه های قند تا مقطع ۳۱ فروردین امسال را یک میلیون و ۲۴۴ هزار تن عنوان کرد و افزود: از این میزان بالغ بر ۲۳۰ هزار و ۱۱۶ تن به شرکت بازرگانی دولتی تعلق دارد و مابقی به میزان حدود ۸۴۸ هزارو ۱۳۸ تن مربوط به کارخانه های قند و نزدیک به ۱۴۸ هزار تن متعلق به بخش خصوصی است.

دانایی، میزان چغندر خریداری شده با احتساب چغندر پاییزه را تا ۳۱ فروردین امسال بالغ بر ۸ میلیون و ۷۹ هزار و ۸۳۷ تن اعلام کرد و گفت: از این میزان، حدود ۷۷۶ هزار و ۴۷ تن مربوط به چغندر پاییزه و مابقی به میزان ۷ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۷۹۱ تن مربوط به بهره برداری امسال است.

وی با بیان این که رقم تولید فوق در عمر ۱۲۲ ساله صنعت قند کشور بی سابقه است، گفت: میزان چغندر تحویلی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به ۳۵ درصد افزایش داشته است.

دبیر انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر ایران، شکر تولیدی از کل چغندر یاد شده را یک میلیون و ۱۴۳ هزار و ۲۲۶ تن عنوان کرد و افزود: از این میزان بالغ بر ۹۳ هزار و ۱۳۳ تن مربوط به چغندر پاییزه و ما بقی به میزان یک میلیون و ۵۰ هزار و ۹۳ تن مربوط به چغندر بهره برداری جاری است.

وی افزود: میزان نیشکر تحویلی تا ۳۱ فروردین ۹۷ بالغ بر ۷ میلیون و ۷۵۱ هزار و ۴۹۷ تن و شکر تولیدی حاصل از آن ۸۵۰ هزار و ۶۶۱ تن است.

دانایی با اشاره به آغاز بهره برداری از چغندر پاییزه از اردیبهشت ماه پیش بینی کرد:دست کم ۱۲۰ هزارتن شکر تولید و به جمع موجودی فوق افزوده شود.

به گفته وی میزان شکر تولید شده در دوره بهره برداری سال ۹۶ نسبت به سال ۹۲ بیش از ۷۸ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

افزایش 35 درصدی چغندر قند تحویلی کشاورزان در سال 97

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
لرستانی
۲۳:۰۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
چرا شکر را صادر نمیکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
پس چرا شکر ارزان نمیشه !
چرا زولبیا ارزان نمیشه !
چرا ؟
آخرین اخبار