صبوری گفت:شهر قم بافت‌های تاریخی بسیاری در اطراف حرم حضرت معصومه(س) دارد و ساماندهی این بافت‌ها اهمیت زیادی دارد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حسن صبوری ،مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، با اشاره به وضعیت بافت‌های تاریخی در شهر قم گفت: این شهر بافت‌های تاریخی بسیاری در اطراف حرم حضرت معصومه(س) دارد و ساماندهی این بافت‌ها اهمیت زیادی دارد. 4 هزار هکتار از بافت شهر قم نیازمند بازآفرینی است که این بازآفرینی این بافت‌ها در قالب محلات در دستور ستاد بازآفرینی استان قم قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم عنوان کرد؛ دستگاه‌های مختلف استان همچون شهرداری، شرکت گاز، شرکت آب و فاضلاب، شرکت توزیع برق، اداره کل میراث فرهنگی با اداره کل و شهرسازی استان قم در زمینه اجرای پروژه‌های بازآفرینی در بافت‌های فرسوده و تاریخی قم همکاری خوبی دارند.

وی تصریح کرد: با اقدام دستگاه‌های مختلف استان قم طی چند سال اخیر تفاهم نامه اقدام مشترک در استان تهیه شد که دستگاه‌های مختلف عضو این تفاهم نامه هستند و این رویکرد موجب شد که پروژه‌های زیادی در بافت فرسوده شهر به اجرا دربیاید و مردم قم شاهد اقدامات دستگاه‌های مختلف استان در بافت‌های تاریخی و فرسوده قم باشند.

صبوری در پایان احیای بافت فرسوده شهر قم را جزو سیاست‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قم دانست ویادآورشد: برنامه‌های این اداره کل در بافت فرسوده در راستای بازگرداندن مردم بومی این بافت است، بخشی از مردم بافت فرسوده شهر قم از این بافت به مناطق دیگر شهر کوچ کردند.

انتهای پیام/ح

۴ هزار هکتار از بافت شهر قم نیازمند بازآفرینی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار