مدیر کل امور عشایر اردبیل؛

ارزش 480 میلیارد ریالی مواد پروتئینی و صنایع‌دستی تولیدی عشایر استان اردبیل

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل از ارزش 480 میلیارد ریالی مواد پروتئینی و صنایع‌دستی تولیدی توسط عشایر استان اردبیل خبر داد.

قادر هنرمند، مدیرکل امور عشایر استان اردبیل در همایش مدیران امور عشایر سراسر کشور که در خانه معلم اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: عشایر استان اردبیل تولید حدود 35 درصد از مواد پروتئینی و صنایع‌دستی استان را به خود اختصاص داده است که ارزش ریالی این محصولات معادل 480 میلیارد ریال است.

وی عنوان کرد:عشایر 6 درصد از جمعیت استان اردبیل و 6/5 درصد از جمعیت کشورمان را به خود اختصاص داده است و باید از ظرفیت های این قشر استفاده شود.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل با اشاره به اینکه عشایر استان اردبیل را دو ایل شاهسون و قره داغ تشکیل داده است افزود: این عشایر در 572 قشلاق، 7 زیست بوم، 51 سامانه و یک میلیون 527 هزار اوبا زندگی می‌کنند.

هنرمند گفت: اکوتوریسم و گردشکری  در مناطق عشایری با توجه به پتانسلی که در این مناطق وجود دارد از اولویت‌های اصلی این اداره در سال‌جاری است.

وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت‌های ماده 13 آئین‌نامه ساماندهی عشایر برای انجام وظایف در جهت ارتقاء، شاخص‌های برخورداری و زیربنای در مناطق عشایری از جمله هدف‌ها و اولویت‌های ما است.

هنرمند اضافه کرد: تنوع بخشیدن به فعالیت‌های اقتصادی با بهره‌گیری از امکانات قابلیت‌ها و استعدادهای مناطق عشایری است و به منظور بهبود و توسعه اشتغال پایدار باید سرمایه‌گذاری گسترده انجام شود.

انتهای پیام/ح

6/5 درصد از جمعیت کشور را عشایر تشکیل داده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.