رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید سالانه 4.5 میلیون تن محصولات کشاورزی در استان اردبیل خبر داد.

خلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، از تولید سالیانه 4.5 میلیون تن محصولات کشاورزی در این استان اشاره کرد و گفت: 4 درصد از محصولات کشاورزی کشور در استان اردبیل تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: 4 درصد از محصولات کشاورزی کشور در استان اردبیل تولید می‌شود و از این حیث استان اردبیل به یکی از استان‌های شاخص بخش کشاورزی تبدیل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: با وجود ظرفیت های کشاورزی در استان اردبیل و شکوفا کردن این استعدادها در این حوزه می‌توان زمینه رونق اقتصادی و اشتغال را در بین جوانان مهیا کرد.

نیکشاد با اشاره به کشاورزی نوین در دنیا گفت: زمان کشاورزی ستنی به پایان رسیده و در کشورهای توسعه یافته که به صورت صنعتی در حال کشاورزی هستند، این عمل باعث بهره وری و سودهی بیشتر شده و از همه مهمتر از مصرف بیشتر آب نیز جلوگیری به عمل می‌آورند.

وی بیان کرد: باید راهکارهایی اندیشه شود که محصولات کشاورزی استان اردبیل به صورت خام به بازارها ارایه نشود و از صنایع تبدیلی استقاده بهینه شود چون که در خام فروشی محصولات سود اندکی نصیب کشاورز و استان اردبیل می‌شود.

وی افزود: در دو حوزه کشاورزی و گردشگری می‌توان باعث رونق اقتصادی و افزایش اشتغال در اردبیل شد و در این حوزه‌ها باید برنامه ریزی‌های جامع صورت گیرد تا استان ما از مشکلات اقتصادی فعلی خارج شود.

انتهای پیام/ح

تولید محصولات کشاورزی اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.