جوادیان از تبدیل بوستان شهدای آذر قم به پارک پایلوت کشوری بدون چمن در جهت حذف چمن آب بر خبر داد.

تبدیل پارک شهدای آذر قم به پایلوت بوستان بدون چمن کشورجوادیان،مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم در گفت گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ از تبدیل پارک شهدای آذر قم به عنوان  بوستان پایلوت بدون چمن کشور خبر داد و گفت:از جمله اقدامات این سازمان در جهت کاهش و حذف چمن آب بر در فضای سبز شهری بوده و یکی از طرح‌های مورد نظر تبدیل این  به پارک پایلوت کشوری بدون چمن است.

وی با اشاره به مراحل پایانی این پروژه افزود: با توجه به کمبود آب،حوزه معاونت فنی و اجرایی سازمان، پیگیر توسعه منطقه ای و پایدار فضای سبز شهر قم با رویکرد شهری و جنگلی و بر کاهش مصرف  آب تاکید دارد.

جوادیان تصریح کرد:از دو سال پیش تاکنون به هیچ عنوان کاشت چمن در شهر قم نداشته ایم، اگر هم کاشت چمنی صورت گرفت، در حد لکه گیری بوده است.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به تدوین طرح جامع آب فضای سبز شهر قم بیان کرد:، یک سوم هزینه این طرح  را وزارت کشور تقبل کرده است که با هدف جداسازی آب فضای سبز از آب شرب از سال 95 کلید خورد.

وی با اشاره به وضعیت آبیاری فضای سبز شهر قم گفت: 95 درصدی آبیاری این فضا به صورت مکانیزه و آبیاری تحت فشار است 40 کارشناس و متخصص بر فعالیت این کارگران نظارت می‌کنند.

 مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم با تاکید براین که توسعه حجمی فضای سبز با رویکرد ایجاد طراوت، زیبایی، و تولید اکسیژن و جذب آلاینده‌ها با توسعه واکاری ها به طور ویژه مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: انواع پوشش های گیاهی نقش موثری در ارتقا سطح طراوت شهر دارد، که در این زمینه باید گونه ها با دقت انتخاب شوند.

 وی در پایان خاطر نشان کرد: توجه ویژه به تولید گونه های خاص و مرکز تحقیقات، آموزش وتولید و پرورش گیاهان زینتی غدیر یکی از موضوعاتی است که نتیجه آن تولید بیش از یک میلیون گونه گیاهی خاص بود که این گونه ها عمدتا در بازار با کاهش مواجه اند و تولید آن از نظر قیمت تمام شده به نفع شهر است.

انتهای پیام/ش

اقدامات سازمان پارک های قم در راستای کاهش مصرف آب

برچسب ها: شهرداری ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار