تولید روزانه 30 تن شیر در چغامیش دزفول/کویت، مقصد فرآورده های دامی

بخشدار چغامیش دزفول از تولید روزانه ۳۰ تن شیر گاومیش در این بخش و صادرات ۹۵ درصد از فرآورده های دامی به کویت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید مهدی چلوی، بخشدار چغامیش با بیان اینکه این بخش با ۲۹۰ کیلومتر مربع یکی از کوچکترین بخش های استان محسوب می شود، بیان داشت: از نظر ظرفیت‌های خدادادی، یکی از بخش های پیشرو در استان و کشور به شمار می رود.

وی این بخش محل را پرورش دام گاومیش عنوان و تصریح کرد: با وجود بیش از ۱۵ هزار راس گاومیش در این بخش، روزانه حدود ۳۰ تن شیر تولید می شود.

چلوی با بیان اینکه در فصل شیردهی بهار و تابستان، بیش از ۳۰ تن شیر در روز تولید می شود، اذعان داشت: محول تولیدی توسط یک کارخانه جمع آوری می شود.

بخشدار چغامیش در ادامه به وجود حوضچه های پرورش ماهی در هکتارهای بالا به عنوان دیگر ظرفیت های این بخش اشاره و بیان کرد: بیش از ۲۰ هزار هکتار زمین زراعی توسط مردم و ۶ هزار هکتار توسط شرکت کارون در این منطقه کشت می گردد.

این مقام مسئول آخرین زیستگاه شیر ایرانی را همین منطقه عنوان کرد و افزود: محصولات سیر و برنج از محصولات مهم بخش چغامیش است که برای برندسازی آن برنامه داریم و اخیراً برای جشنواره سیر ۵۰ غرفه فروش توانمندی‌های زنان برپا کردیم که در کمتر از 2 ساعت همه تولیدی آن ها فروخته شد.

انتهای پیام/گ

صادرات محصولات دامی به آنسوی مرزها

برچسب ها: صادرات ، دامداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار