اگر زن یا مرد معتاد شخصیتی خانواده‌مدار داشت و زن و بچه‌اش برایش مهم بود و حاضر است به کمپ برود و مواد را ترک کند، می‌توان امیدوار بود به یک زندگی سالم و به آغوش گرم خانواده بازگردد.

زندگی با همسر معتاد ممکن است؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زندگی با همسر معتاد، چه زن چه مرد، مشکلات خاص خودش را دارد. با این ‌حال و با طرح چند پرسش می‌توان به این نتیجه رسید که آیا می‌توان به ادامه زندگی با زن یا مرد معتاد امیدوار بود یا خیر؟ 

اولین پرسش این است که این فرد آیا کسی است که بتواند ترک کند؟ تصمیم به انجام چنین کاری دارد و به اصطلاح مرد این کار است یا فقط حرفش را می‌زند؟ خانواده و زن و بچه‌اش برایش مهم هستند؟ یا خانواده چندان برایشان مهم نیست و تلاش چندانی برای ترک مواد نمی‎کند؟ مدت زمان مصرفش چقدر است؟ چه نوع موادی مصرف می‌کند؟ تزریقی است؟

در دادگاه های خانواده کم نیستند زنان و مردانی که به دلیل اعتیاد همسرشان به مواد مخدر عطای زندگی مشترک را به لقای آن بخشیده و حاضر به جدایی شده اند. زندگی با همسر معتاد شرایط آسانی نیست و نیاز به رعایت یکسری اصول خاص دارد تا بتوان همسر معتاد را به سمت ترک اعتیاد موفق رهنمون کرد.

اعتیاد به مواد مخدر بنیان خانواده را سست می کند و متاسفانه با ورود مواد مخدر جدید به کشور حتی اعتیاد به برخی از مواد و در نهایت زندگی با چنین افرادی می تواند خطرات جبران ناپذیر را در پی داشته باشد اما با وجود این برخی از افراد بین دوراهی می مانند که زندگی با فرد معتاد را ادامه دهند یا در نهایت طلاق را انتخاب کنند؟

باید بدانیم که برخورد اولیه خانواده با بیمار از اهمیت ویژه ای برخوردار است داشتن برنامه و کنترل خشم و عصبانیت خانواده یکی از اصول اولیه می باشد . افرادی که اعتیاد را جرم می انگارند اغلب با زندانی کردن بیمار در منزل ، تحقیر ، سرزنش و رفتارهای خشونت آمیز قصد اصلاح او را دارند. این روش نتیجه ای بدنبال ندارد و تنها باعث می شود بیمار نسبت به خانواده بدبین شود و کدورت و دشمنی بجای روابطه دوستانه که یکی از اجزای لازم برای موفقیت در درمان است را بگیردپس چه باید کرد ؟

قدم صفرم: وقتی می فهمیم معتاد داریم
مهم ترین نکته در مرحله بعد از تشخیص اعتیاد، عکس العمل ماست. خانواده اول شوکه می شود و نمی خواهد که باور کند، بعد سعی می کند با معتادش مقابله کند والبته دست آخر با ماجرا کنار می آید و تلاش می کند حمایت اش کند.

قدم اول: وقتی قرار است با او زندگی کنیم
از واقعیت زندگی نمی شود فرار کرد. به هر حال ما حالا یک معتاد به عنوان یکی از اعضای اصلی خانه مان داریم و غیر از تلاش برای مجاب کردن او برای ترک کردن، مجبوریم با او زندگی کنیم.

بایدهای ضروری
رفتارتان با او باید محترمانه و صادقانه باشد. طوری که اعتماد او را از دست ندهید. شوخی کنید و صریح حرف بزنید. اما هر بار فقط در مورد یک موضوع مشخص حرف بزنید.

سعی کنید اعتماد به نفس و شخصیت اش را بالا ببرید. او را در کارهای معمولی و کوتاه مدت شریک کنید و کارهای مثبت اش را یادآوری کنید. کاری کنید که روی حرف شما حساب کند.

خودتان را هم فراموش نکنید. با مشاور متخصص در تماس باشید، یک دوره اعتیاد شناسی بگذارنید. یک چیزی مثل همین سبک زندگی خودمان را بخوانید و یادتان باشد تنها نیستید.

درهنگام بحثها و مشاجرات، چه بايد كرد؟
يكی از بزر گترين آفات درمان اعتياد، مشاجرات و بحثهای موجود در خانواده است كه موجب افزایش استرس و لجبازی در معتاد شده و در نهایت به عود او منجر می گردد. خانواده بيماران وابسته به مواد بايد رفتارهايی را كه در ارتباط خانوادگی می توانند باعث استرس شوند، شناسايی كنند. برای مثال بايد مشخص شود كه:

1 - بيشترين بحثها و تعارضات درون خانواده در چه زمانهايی اتفاق می افتد؟ زمان بيدارشدن از خواب، وقت به خواب رفتن، بعد از كار، بعد از ميهمانی، هنگام غروب و تاريکی، روزهای تعطيل، ...

2- مشخص شود در چه موقعيتهايی، تعارضات با احتمال بيشتری روی ميدهند. (در خانه با خانواده (پدر، همسر، فرزند)، در خانه با آشنایان، در منزل دوستان، در پارتی و ميهمانيها، در زمان مسافرت، در محل کار، يا ... ).

3- كسانی كه بيمار با آنها بيشتر دچار اختلاف و تعارض می شود مشخص گردند ( پدر، برادر، دوست، همكار، همسايه، يا ... ). يك كار بسيار مؤثر، جذب اين اشخاص و متقاعد كردن آنها براي مراجعه و درگيرشدن آنان در برنامه هاي درماني بيمار معتاد است.

4- شما معمولاً چه نقشي را در تعارضات و اختلالات بر عهده می گيريد؟ (تحريك كننده تعارض، قرباني، ميانجي و حل كننده، رهايي بخش، مدافع، يا ...)

واضح است كه شيوة نادرست برخورد خانواده با مشکلات، مي تواند موجب تشديد مشكلات گردد و آسيبهاي زيادي به بيمار و فرايند درمان وارد كند. براي آن كه بتوان نقش مؤثر و مثبتي در جهت حل جر و بحثها برداشت اقدام زير كمك كننده خواهد بود:

•ابتدا مشکلی که بايد حل شود را مشخص نماييد. در اين مرحله مهم است كه اول به نحوه برقراري يك ارتباط صحيح و مناسب فكر کنید و بعد به نگرانی هاي طرف مقابل با حوصله و توجه زياد گوش داده و اجازه دهید معتاد شما و يا ساير اعضاي خانواده به راحتي در مورد مشكل خود صحبت كنند.

در نهایت سعی کنید كه سريع به دنبال جوابی براي ارائه نگردید. ترجيحاً كمتر قضاوت نماييد، توهين نكنيد و يا انگ (برچسب) نزنيد مثلاً از گفتن عبارات توهين آميز مانند : دزد،بی مسئوليت ، تنبل ، بيكاره ، سربار و... اكيداً پرهيز كنيد. بزر گترين اشتباه اين است كه سعي شود در اوج بحران، شخص بيمار با رفتارهاي غلط خود روبرو شود . نبايد وقت خود را به سرزنش خانواده، گذشته، ارتباط و شرايط گذشته و حال حاضر تلف نماييد. در ضمن سعي نماييد تا حد امكان طرفين را نصيحت نكنيد.

بالاخره با همسر معتاد زندگی کنیم یا خیر؟
زندگی با همسر معتاد، چه زن چه مرد، مشکلات خاص خودش را دارد. با این ‌حال و با طرح چند پرسش می‌توان به این نتیجه رسید که آیا می‌توان به ادامه زندگی با زن یا مرد معتاد امیدوار بود یا خیر؟ اولین پرسش این است که این فرد آیا کسی است که بتواند ترک کند؟ تصمیم به انجام چنین کاری دارد و به اصطلاح مرد این کار است یا فقط حرفش را می‌زند؟ خانواده و زن و بچه‌اش برایش مهم هستند؟ یا خانواده چندان برایشان مهم نیست و تلاش چندانی برای ترک مواد نمی‎کند؟ مدت زمان مصرفش چقدر است؟ چه نوع موادی مصرف می‌کند؟ تزریقی است؟

برای امیدوار بودن به یک فرد معتاد باید به چند عامل توجه کرد. اگر زن یا مرد معتاد شخصیتی خانواده‌مدار داشت و زن و بچه‌اش برایش مهم بود، ویژگی خلقی آرام‌تری داشت، دست بزن نداشت، میزان موادی‌‎ که مصرف می‌کند کم است، نوع مواد مخدر مصرفی‌اش از جنس شیشه، کراک و هروئین نیست و حاضر است به کمپ برود و مواد را ترک کند، می‌توان امیدوار بود به یک زندگی سالم و به آغوش گرم خانواده بازگردد، اما اگر فرد معتاد مدت زمان زیادی است که موادمخدر مصرف می‌کند، از موادمخدر صنعتی همچون شیشه و کراک استفاده می‌کند، میزان مصرفش زیاد است، از نظر شخصیتی ضعیف است، ادامه زندگی با او همراه با تنش و مشکلات است، به کرات تصمیم گرفته به کمپ برود و ترک کند، اما موفق به ترک نشده یا حاضر نیست برای ترک به کمپ برود.

با نشانه‌های گفته شده روی این فرد نمی‌توان به عنوان شریک زندگی حساب کرد و به اعتقاد من بهتر است از او جدا شد، زیرا ادامه زندگی با تنش همراه خواهد بود.

منبع:دکتر سلام

انتهای پیام/

زندگی با همسر معتاد ممکن است؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۰۹ مهر ۱۴۰۲
سلام من ۲۲سالمه و شوهرم۲۴سالشه سه سال ک ازدواج کردیم قبل ازدواج معتاد بود و الآنم هست اول ازدواج هم گیر داد ک بچه می‌خوام منم قبول کردم خدا ی دختر بهمون داد ک فلج مغزیه هزینه های درمانیش خیلیم ب باش وابسته است همسرمم واقعا اخلاقش باهام خوبه ولی باخانواده ام نمیسازه در صورتی ک خانواده ام بشدت بشدت هوامونو دارن حتی خونه ای ک توش زندگی میکنیم متعلق ب بابای منه بدون هیچ پول پیش یا اجاره ای نصف هزینه های درمان دخترمم بابام میده ولی شوهرم اینارو نمی‌بینه بیش از حد به خانواده اش وابسته است خودشو ب آب و آتیش میزنه براشون همش سرم غرمیزنه ک مامانت اینجوری بابات اینجوری یا دومادتون اینجوری ...کلافه ام کرده خیلی تنبله ب زور میفرستمش سرکار ک همون یا خرج موادش میشه یا هزینه دکتر و بیمارستان و دارو بچه ...خیلی تحت فشارم یکی بگه کاره درست چیه ب رفتن فکر کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
Se1400
۲۱:۳۸ ۲۶ شهريور ۱۴۰۲
۲ ساله که با یک معتاد به شیشه زندگی میکنم هیچ کاری هم نمیکنه هیچ درآمدی نداره. هربار میره کمپ دوماه خوبه دوباره شروع میکنه.با اینکه چندبار دکترا بهم گفتن نازا هستم اما الان باردارم. نمیدونم چکار کنم سردوراهیم. آیا ادامه بدم. یا سقطش کنم و طلاق بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۱ آذر ۱۴۰۱
باسلام من شوهر ترک مواد کرده وسه ماه میشه که ترک کرده اما اخلاقش بتمن خوب نیست یکی هست که بمن کمک کنه راهنمایی بده.
United States of America
نیما
۲۲:۴۵ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
بعد ده سال زندگی و دو تا بچه تازه فهمیدم مادرم به خانومم مواد میداده و از تریاک شروع شده و حالا هروئینی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۲۴ دی ۱۴۰۰
آدم معتاد ارزش دلسوزی و دوست داشتن ندارد زندگی با معتاد فقط تلف کردن عمر هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
سلام من ۴۲سالمه وعاشق همسرم هستم ولی قبل ازدواج چندین بار ترک کرده ووقتی باهم ازدواج کردیم متادون میخورد وبا هم زندگی رو خیلی سخت شروع کردیم وموفق شدیم حالا ۸ سال شروع به هر نوع گریزی کرده وباز توخونه کمک کردم وبرش گردوندم ولی الان ۲ساله دیگه خیلی زیاد شده ودیگه خسته دارم میشم از طرفی هم واقعا دوسش دارم نمیدونم چیکار کنم کسی می تونه راهنماییم کنه که بهترین تصمیم رو بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۰۲ آبان ۱۴۰۰
سلام منم شوهرم ۲۲ساله که معتاده منه ابله میدونستم که معتاده ولی فکر میکردم که میتونم ترکش بدم ولی نشد هرچه هم کمپ میره انقد بی همت که نمی تونه ترک کنه فقط یک توصیه دارم با آدم معتاد بچه دار نشید به محضی که فهمیدید معتاده یک کار برای خودتون جور کنید طلاق بگیرید و بروید من انقدر پشیمونم که نمیدونید هر روز آرزوی مرگشو دارم دعا میکنم که سرطان بگیره بمیره
Canada
آیدین
۱۲:۲۴ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
یک ادم مریض باید پیش یک مریض زندگی کنه تنها کار طلاق بخصوص اونایی که بچه دارند اگه دلت واسه بچه هات می سوزه طلاق بگیر بچه هاتم بهش نده خودت بزرگش کن حتی می تونید نفقشم بگیرید یه معتاد بجز مواد به هیچ چیزی فکر نمی کند
Iran (Islamic Republic of)
الی
۰۰:۱۴ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
سلام من ۲۴ سالمه برا بار دوم ازدواج کردم ولی شوهرم اعتیاد داشته قبلا ترک کرده و الان دوباره درگیر شیشه شده چند وقت رفتم خونه پدرم تا ببرنش کمپ ولی خوانوادش قبول نداشتن ک پسرشون اعتیاد داره ب زور تهدیدو ابروریزی منو برگردون سر زندگی ولی یکسره داره مصرف میکنه وقتی هم میگم قبول نداره دعوا میگیره همش
همش خوابه یا وقتی بیداره هزیون میگه خسته شدم برا طلاق گرفتن هم ک باید شاهد ببری ک نمیشه کاریش کرد
Iran (Islamic Republic of)
مژگان
۲۳:۰۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۰
منم اقدام کردم واسه طلاق هم شیشه میکشه هم شیره دیگه جون به لبم رسونده خودم شاقلم ولی می خام حرف بزنم نابوذم میکنه خانوادم پشتم نیستن به خاطردختروپسرم تصمیم گرفتم تنهایی بزرگشون کنم یه والد سالم ومتعهدبهترازدوتاوالدین به دردنخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۵ تير ۱۴۰۰
منم خسته سدم
Iran (Islamic Republic of)
راحله
۲۰:۴۹ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
سلام .منم ۱۶ ساله که دارم با ی فرد معتاد زندگی میکنم اولش تریاک میکشید بدا هرویین وشیشه .دو تا پسر ۱۴ و ۸ ساله دارم واقعا دیگه خسته شدم چند بار کمپ رفته ولی تا میاد بیرون دوباره شروع مینه.نمیدونم باید چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
من ۱۸ سال دارم چهارسال ازدواج کردم بعدها فهمیدم شوهرم مهتادخیلی هم دوستش دارم تودوراهی ماندم طلاق بگیرم یانه بچه هم ندارم خسته شدم دیگه نمیدونم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۴ ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
تا بچه نداری طلاق بگیر. خودت رونجات بده
Iran (Islamic Republic of)
اشرف
۰۳:۳۳ ۱۳ فروردين ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید من شوهرم مغتاده سه تا فرزند دارم یه پسر ۲۶ ساله دوتادوقلو که پسرودختر شانزدهساله هستن خلاصه دیگه خسته شدم از زندگی موندم چه کار باید کنم لطفان راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۱:۵۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۰
شوهرم معتادها دست بزن داره دوتا بچه دارم خودم حقوق میگیرم ازش جدا بشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
سلام من چند وقته فهمیدم شوهرم داره تریاک می کشه توی محل کارش ولی به روش نیاوردم که روش باز نشه و توی خونه هم این کار رو کنه چون دوتا پسر ۷ ساله و ۱۲ ساله دارم خط قرمزم این دود و دم به نظر تون چیکار کنم لطفا راهنمایم کنید این چند وقته خیلی بی خیال و بی مسولیت شده بعضی شب ها اصلا خونه نمیاد منم خسته شدم نا گفته نمونه که من تهران غریبم و هیچی کسی رو ندارم خانواده ام شهرستان هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
سلام‌توروخدا‌کمکم‌کنید،۵ساله‌ازدواج‌کردم‌شوهرم‌ازاول‌بهم‌نگفت‌تریاک‌میکشه،۲ماه‌بعدعروسی‌فهمیدم‌اوایل‌خیلی‌کم‌میکشیداماالان‌یه‌ساله‌که‌هر‌روزمیکشه‌خانواده‌خودم‌نمیدونن‌ولی‌به‌خانواده‌خودش‌گفتم‌اونا‌هم‌میگن‌بچه‌داربشید‌درست‌میشه،شوهرمن‌تصادف‌کرده‌عصب‌سیاتیکش‌قطعه‌خودش‌که‌میگه‌به‌خاطرپام‌میکشم‌خیلی‌اعصابم‌بهم‌ریخته‌نمیدونم‌چیکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
من ۸سال بایک معتادزندگی کردم ۲تادخترداشتم خسته شودم ولش کردم ۱۴سال هست که دختراموندیدم پدرشوهرم گرفتن حالا ده سال هست باشوهردومم زندگی میکنم شانس من ۲تاپسردارم ولی مثلی اولم ازمعتادخسته شدم وتوفکری طلاقم دیگه توان ندارم چندباررفته کمپ به هیچ عنوان آدم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید من دختر سالم بودم جایی زندگی می کردم که نمیدونستم این اقا معتاد فامیلم بود ولی رفتو امد نداشتیم یهویی شد ازدواج کردم اینو می بردن کمپ نمیدونستم کمپ یعنی چه مواد یعنی چه ۱۴ سال باهاش زندگی کردم هر سال فرستادمش کمپ یه دختر ۱۱ ساله دارم سالم نمیشد ۲ سال مارا تنها گذاشت رفت واسش مهم نبود مجبور شدم طلاق بگیرم خانوادش همه معتادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
سلام من ده سال با ادم معتاد زندگی می کنم خوش اخلاق هست ولی روزا خیلی می خوابه کارهای زندگی را باید خودم انجام بدم خسته شدم از این وضع نمی دونم چکار کنم پسر ۸ساله ی دارم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضايي
۰۷:۵۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
من تریاک میکشم ۱۴ساله اما بکارم میروم برای کمپ رفتن میترسم آبرویم راازدست بدهم لطفا برای ترک مرا راهنمایی کنید ولی خدا میداند نزاشتم خانواده ام ناراضی باشد اما میدانم که در شان من نیست
Iran (Islamic Republic of)
مرتضایی
۰۷:۴۴ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
من ۱۴سال است که تریاک میکشم اما به کارم مشغولم ولی حالا بیزار شده ام چون دیگر شبها نمتونم بخوابم وتنگ نفس میشم اما هروقت پول حلال درمی آورم وبه خانواده ام هم خوب میرسم اما کم کم به قیافه ام اثر میگذارد واز کمپ رفتن هم میترسم که همه میدانند آبرویم میرود خواهشن مرا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
راهنما
۱۹:۰۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
من پنج ساله دارم با یه کسی که هرسال ترک میکنه شیشه را بعد چندماه باز شروع میکنه زندگی میکنم به خاطر بچه دوسالم موندم سر دوراهی همه چیش خوبه فقط این مواد لعنتی. خسته و درمونده شدم نمیدونم به خاطر بچم بمونم و بسوزم و بسازم شاید یه روزی ترک کرد یا جدا بشم. تو دوراهیم راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
M.t
۱۶:۴۲ ۲۴ مهر ۱۳۹۹
من با یه آقایی آشنا شدم که خیلی با اخلاق و با معرفته . ولی چند وقته حس میکنم معتاد به تریاک هستش . البته با تحقیق راجب علائمش فهمیدم . اینطور که فهمیدم تریاک میخوره و مصرفش هم کمه . نمیدونم چیکار کنم . میترسم باهاش مطرح کنم ، نمیدونم برخوردش چطوریه !
بعدشم تا جایی که بشه میخوام روش باز نشه ، چون روزایی که با منه ، تو کل روز حتی سیگارم نمیکشه . اینم بگم که بی کاره و دارم دعا میکنم که هم ترک کنه ، هم کار پیدا کنه . به نظرتون اگه کار پیدا کنه برای ازدواج مناسبه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
خودت روبدبخت نکن...اصلابه ازدواج باهاش فکرنکن که پشیمون میشی
Iran (Islamic Republic of)
M.t
۱۶:۴۱ ۲۴ مهر ۱۳۹۹
من با یه آقایی آشنا شدم که خیلی با اخلاق و با معرفته . ولی چند وقته حس میکنم معتاد به تریاک هستش . البته با تحقیق راجب علائمش فهمیدم . اینطور که فهمیدم تریاک میخوره و مصرفش هم کمه . نمیدونم چیکار کنم . میترسم باهاش مطرح کنم ، نمیدونم برخوردش چطوریه !
بعدشم تا جایی که بشه میخوام روش باز نشه ، چون روزایی که با منه ، تو کل روز حتی سیگارم نمیکشه . اینم بگم که بی کاره و دارم دعا میکنم که هم ترک کنه ، هم کار پیدا کنه . به نظرتون اگه کار پیدا کنه برای ازدواج مناسبه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
منم ١٤سال دارم با يه مرد كه متادون مصرف ميكنه زندگي ميكنم هر ديقه يه شكل يه بار عاشق پيشه مهربون من بهترين زن دنيا هستم براش يه بار وحشي ظالم كه من براش بدترين زن دنيا ميشم يه پسر ١٣ساله دارم هنوز نميدونه باباش چكار ميكنه نميدونم چكار كنم چند بار هم تا پاي طلاق رفتم ولي طلاق نداد اين زندگي رو خستم ازش فراري هستم سايس داره سنگيني ميكنه رو زندگيم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۰:۴۱ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
ادم معتاد فقط زندگی ادمو نابو د میکنه من خودم کشیدم ولی عاشق بودم الانم هستم ولی دیگ باهم زندگی نمیکنیم جدا شدم ولی شبی نبوده ک تو فکرم نباشه
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۱۸:۲۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
منم با ی پسری ازدواج کردم ک عاشقش بودم میدونستم اعتیاد داره فکر میکردم ترک کرده خاک تو سرم شد الان هر روز مواد میکشه یک ساله ازدواج کردم صد بار سعی کردم ولی ترک بکن نیست اصلا دیگه علاقه ای بهش ندارم کاش یا وون بمیره یا من
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۱۵:۱۳ ۰۱ مهر ۱۳۹۹
سلام واقعا سخته با یه معتاد زندگی کردن من 16 ساله دارم با مرد معتاد زندگی مکنم 2 تا پسر دارم یکی 14 ساله یکی 5 سالشه خیلی سعی کردم ترک کنه ولی دوباره شروع میکرد تا شیشه داغونش کرد توهم میزد بهم گیر میداداد نمیتوانم باید چکار کنم با دو تا بچه تا بردیم دکترا الان داره دارو استفاده میکنم اعصابشه به نظرتون خوب میشه الان 6 ماهه نمیکشه ولی مریضه سر کار نمیره واقعا دارم داغون میشم
Iran (Islamic Republic of)
عاشق ناامید
۲۳:۲۵ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
اگه اعتیاد دارین ازدواج نکنین اگه کردین ترک کنین موادو انیکه باهاتون زندگی میکنه زجر میکشه بخدا نابودمیشه
Iran (Islamic Republic of)
عاشق ناامید
۲۲:۱۴ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
توروخدا با یه ادم معتاد ازدواج نکنین من عاشق شدم خونوادم راضی نبودن حتی سرعقدمم نیومدن من فک میکردم عشق و عاشقیمون مث تو فیلماس الان دارم زجر میکشم دوسش دارم اما زندگیم جهنمه از سر ابروم دارم زندگی میکنم توروخدا تو انتخابتون دقت کنین
Iran (Islamic Republic of)
بی پناه
۱۳:۰۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
منم 12 ساله دارم با یه آدم معتاد به تریاک زندگی میکنم دوتا بچه دارم فقط بخطر بچه دارم تحمل میکنم وگرنه دیگه هیچ انگیزه ای برا ادامه زندگی با این آدم نیستم الانم چن ساله طلاق عاطفیمو گرفتم ازش دیگه هیچ علاقه ای بهش ندارم فقط برا بچها موندم تو این زندگی خیلی خستم نمیدونم چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
art
۰۵:۱۳ ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
من 10ساله ک ازدواج کردم 25سالمه و شوهرم 32سالشه ی پسر 7ساله دارم ازدواجم توسن خیلی کم بوده وبعداز این ک فهمیدم شوهرم اعتیاد داره ب تریاک ب کلی از زندگی سرد شدم دوسش ندارم ولی ازطرفیم دلم براش میسوزه چون فامیلیم ولی هیچگونه توجه واحترامی بهم نمیذاره بااین ک عاشقم بود و باهام ازدواج کرد گوشه گیره اصن روزی سه چار کلمه بیشتر باهم حرف نمیزنیم کل روزو خوابه وفقط شبامیره درمغازش بخاطر کارش تاصبح بیداریم تموم سیستم زندگیمون بهم ریخته نمیدونم چیکارکنم ناراحت پسرمم میترسم جدایمون یراش سخت باشه چون پسرشو دوس داره و وابستن بهم دیگ منم هیچ حس وحالی تواین زندگی واسم نبوده هیچ حسی بغیراز دلسوزی ندارم دیگ بهش و با کوچیکترین گیری باهم دعوامون میشه وبرو نمیدونم واقعا چیکار کنم
Italy
علی
۰۱:۰۹ ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
سلام ، من ۱۵ سالمه ، تازگیا فهمیدم که پدرم باز معتاد شده ، انگار وقتی که من به دنیا نیومده لودم ترک کرده بوده ولی الان از بی پولی باز شروع کرده ، راستش جای غم انگیزش اینه که مادرم هیچ وقت به من نگفت که پدرت قبلا معتاد بوده ، ولی هر روز هی قیافش بد تر میشد ، که این شد به ذوز منو برادرم تعقیبش کردیم دیدیم رفته مواد بگیره ، خیلی غم انگیز بود ، خونمون هر روز جنگ و دعوا هست ، دلم برای مادرم میسوزه که ابن همه سال به پای این آدم نشست که ترک کنه ، و بعد ۱۵ سال دوباره شروع به کشیدن کنه ، با آرزوی سلامتی برای همه مادران گل سرزمینم که به پای چنین مردانی سوختن ، واقعا افسوس.
Norway
ناشناس
۰۷:۲۳ ۱۳ تير ۱۳۹۹
سلام واقعازندگی کردن بایک معتادسخته معتادیعنی کسیکه اذیت شده بی محبتی و بی توجهی دیده و ریشه در دوران کودکی ونوجوانی داره با روان کاوی مستمر و روان درمانی میشه امیدواربود که ذهنیت ومقاومت درونی فرد برای داشتن عزت نفس ازبین بره هرچقدرمعتاداعتمادبنفس وعزت نفسش زیادبشه وحالتهای افسردگی درونیش ازبین بره میشه امیدواربود به بازتوانی فقط مراجعه مستمربه روانشناس که روانکاوی انجام بده.من تجربه زندگی ۲۷ساله بایک معتادرا دارم مشاوره خانواده هستم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۹:۲۶ ۰۶ تير ۱۳۹۹
من‌۱۰‌سال‌‌بود‌که‌می
کشید‌وقتی‌فهمیدم‌که‌گرفتنش‌‌‌‌‌‌‌‌بردنش‌‌حالا‌هم‌یعنی‌که‌‌سه‌ساله‌پاکه‌ولی‌بازهم‌میکَشه‌‌‌دختر‌واقعا‌دقت‌کنید‌ادم‌معتاد‌هیچی‌‌سرش‌نمیشود‌به‌جز‌مواد‌‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
من دوازده ساله دارم با شوهرم که به همه چی اعتیاد داره زندگی جهنمی میکنم.بخاطر پسرم تحملش میکنم.من هم عاشق شدم وباااش ازدواج کردم ولی افسوس فک میکردم زندگی فیلم هندیه.خواهش میکنم دخترخانما توی انتخابشون دقت کنن چون یه معتاد عشق وعاشقی سرش نمیشه.فقط مواد میشناسه.
Iran (Islamic Republic of)
ش
۰۵:۰۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
من یه زن 25سالم کسیم ندارم تازه بچم دنیا اومده فهمیدم شوهرم از قبل اعتیاد به هروئین داشته خیلی سخته سردرگم و گیجم نمیدونم چیکار کنم هی میگه درست میکنم همچیزو ولی فعلا ک خبری نیست توروخدا برام دعا کنید بتونم زندگیمو سرسامون بدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۴ ۲۴ مهر ۱۳۹۹
طلاق بگیری بهتره چون هروئین درست شدنی نیست منم 12سال کشیدم با یه دختر ولی درست نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۳۰ تير ۱۴۰۱
شوهر منم ۱۳سال هست همش میگفت ترک میکنه ولی دو سال آخر دیدم بعضی وقت ها دیوانه هم میشه فهمیدم سورچه میکشه دوستش داشتم ولی یک طرفه بود حالا تصمیم گ
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۱۶:۴۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
من۲۴سالمه ۸سالع ازدواج کردم شوهرم اعتیادداشت ولی خودش خسته شد رفت کمپ اما الان باز داره تریاک میکشه انقد ناراحتم ک دوسدارم خودمو بکشم بهش گفتم ی مدت کنارمیام تا ترک کنی اما اصلا نمیتونم خودموکنترل کنم وقتی بو تریاک میده اخه من چیکارکنم؟گفتم طلاق میگیرم ولی دلم نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
اعظم
۱۸:۴۷ ۰۵ تير ۱۳۹۹
سلام اگر امیدی در ش میبینی تحمل کن کمکش کن مصرف مواد خسته میکنه چون رفته ترک اون لذت ترک رو میدونه وبه کمک تو باز به سمت ترک برمیگردد خدا کمکتان کند انشاالله.
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۸:۲۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
به نظر شما ازدواج با کسی که دوستمون داره ولی معتاده و کار درستی ام نداره درسته؟
خواهش میکنم کمکم کنین بدجور تو دوراهی ام
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۹:۰۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
نهههههه.عزیز من اصلا و به هیچ عنوان این کارو نکن.مثلمن سر ۵ سال طلاق میگیری بایه بچه
Iran (Islamic Republic of)
محبوب
۱۳:۵۱ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
سلام اصلا تن به این ازدواج نده الان عاشقته بعدا به چیزی جز مواد فکر نمیکنه شما که میدونی اعتیاد داره کار اشتباهیه
Iran (Islamic Republic of)
raha
۲۳:۰۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
نزدیک ۲۰ ساله ازدواج کردم دوتا پسر دارم ده ساله شوهرم معتاده وحاضر نیس ترک کنه توی این مدت خیلی آسیب دیدم هم روحی وهم جسمی به خاطر بچه هام دارم زندگی میکنم امیدوارم بفهمه داره اشتباه میکنه وترک کنه
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۲:۴۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
من یه دختر ۳۲ساله کارشناس مددکاری و مشاوره ام..خونوادهدخوبی دارم..از لخاظ ظاهری زیبا و خوبم..موقعیت اجتماعی و مالی نسبتا خوبی دارم..یه پسر ۳۵ساله یک سال و خرده ای پیش نشست زیر پام و بدترین بلاهارو سرم به اسم عشق اوورد..خونوادم مادرم همه عاصی شدند.همع جوره پاش موندم هرکی دید گفت حیف. تو...تهش فهمیذم معتاذ به گل بوده..و دلیل تموم کاراش این بوده..دلم شکست دلمو‌ برداشتم و کندم ولی خیلی خودمو سرزنش میکنم..ارزششو نذاشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
ای خدا همه معتادها رو یه جا بکش این انگل‌های اجتماعی رو
آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
منم ۲۷ ساله دارم با شوهر معتادم زندگی مکنم ولی من با توکل به خدا وهر روز با خواندن سوره واقعه ودعا های رزق وروزی هیچ گاه روزی از خونه ام کم نشده واینم بگم شوهرم خیلی دست ودلباز است هیچگاه برامون کم نگذاشته حتی پسرم که ازدواج کرد از هر لحا ظ بهش کمک کرد الان به پسر دومم هم داره ازدوج می کنه کلی کمک کرده از لحاظ ازش خیلی راضی ام ولی اخلا قش تندو بهانه گیر وبا هیچ کی از خانواده شو خی نمی کنه قبلا خیلی دعوا میکرد وپسر دوممرا بیرون میا نداخت با این کارش پسرم معتاد شدولی به حمد سپاس خدا بعد از چند گذاشت کنار والان داره خداراشکر زندگیش را میکنه ولی شو هرم هیچ وقت نذاشت کنار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
معتاد چیه
Oman
منیرا
۰۰:۳۴ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
من تازه متوجه شدم همسرم معتاده خیلی سحته
Iran (Islamic Republic of)
Solmaz
۲۲:۳۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
سلام من ده ساله با یه تریاکی زندگی میکنم یه پسرم دارم مشکل اخلاقی هم ندارن کارم می‌کنه می‌خوام ببینم قابل اعتماد برا زندگی سعی کرد ترک کنه اما نتونست موندم چیکار کنم نمیتونم از فرزندم بگذرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
شوهر من 12 سال که مصرف کننده هست 20 روز نمیشه از کمپ اومده بیرون الان باز هم رفته معلوم نیست کجاست این عمر من که الکی داره هدر میره پای این
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
سلام منم ده ساله با شوهرم که معتاد زندگی میکنم دو تا دختر دارم دلم فقط واسه بچه هام میسوزه اینا چه گناهی کردن که به خاطر ما میسوزن فقط ما نیستیم که میسوزیم بچه ها میسوزن منم خیلی خسته شدم اینقد خسته که فقط فکر خودکشی دارم اما فقط به خاطر تنها کسم که دخترمه نفس میکشم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۲۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
من یه پسرم الان حدود 25 ساله با یه پدر معتاد زندگی کردم از همه رفتارای زشتش دیگه خسته شدم دلم میخواد واقعا بکشمش الان برادرمم خارج از کشوره واقعا راحت شده ولی من بدبخت نه پول دارم و نه زندگی از دست پدر معتاد بی ارزشم که هیچ اندوخته و سرمایه ای رو از جوانیش برای ما پس انداز نکرده و هیچ کار مثبتی برای ما انجام نداده فقط میخوام که خدا تو اتیش جهنم بسوزونتش هم پدرم و هم عمو ام رو خدا لعنت کنه هر چی معتاده از رو زمین بر داره.
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۵:۲۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
سلام‌منم ۱۶ ساله بایه معتاد زندگی میکنم یه ساله ازش نفرت پیدا کردم دیگه خوشم نمیاد ازش ولی ترس ازطلاق دارم دوتابچه پسر دارم اعتیاد به شیشه واقعا خطرناک وزندگی کردن بایه آدم شیشه ای
Iran (Islamic Republic of)
پرستو
۲۳:۱۳ ۲۹ دی ۱۳۹۸
منم الان 8 ساله دارم با یه معتاد زندگی میکنم ولی چون دوسش دارم نمیتونم ازش جدا بشم 5 سال اعتیاد به تریاک داشت الان سه ساله هروئین مصرف میکنه خیلی هم آرومه اصلا کاری به من نداره تنها مشکلش اینه که سر کار نمیره کلافم کرده یه بار هم فرستادمش کمپ اجباری تا 6 ماه ترک کرد ولی دوباره رفت سمتش ولی خودم خسته شدم از کار نکردنش دروغ گفتنش همش ده روز خونه می‌خوابه میگه من ترکم ولی باز میبینی بعد از ده روز میکشه البته اینو بگم ده روز خودشو با زور قرص نگه میداره ترو خدا یه راهنمایی کنید منو چکار کنم یه پسر 8 ساله دارم
Iran (Islamic Republic of)
Tom
۱۴:۴۲ ۲۹ دی ۱۳۹۸
منم ده ساله با شوهر معتادم زندگی میکنم روز و شب ندارم از غم و غصه میخوام جدا شم ولی دلم میگه نه خیلی دوستش دارم ولی خسته شدم در ماه دوبار ترک میکنه باز شروع میکنه خسته شدم خیلی کم آوردم
Iran (Islamic Republic of)
غلامعباس
۲۰:۵۰ ۰۵ دی ۱۳۹۸
سلام یک ثانیه هم با معتاد زندگی نکنین الکی عمرتونو هدر ندین کسی ک دلش برا خودش نسوزه دیگ فاتحش خوندس
Germany
نیلوفر
۰۰:۴۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۸
منم شوهرم معتاد خودم حاملم شب روز نداریم هی بحث دعواا داریم دوتا بچه دارم یکش توراه یعنی باردارم ماهم کامل شیشه استفاد میکنه موندم چ کار کنم قصد دارم بعد زایمانم ببرمش کمپ ترک کند امید وارم بشه از خداا امید دارم از شوهرم ن
Spain
هم قفس
۲۳:۴۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
عزیزانی که اینجا مشکلاتشونو گفتن. راه چاره اینه که دنبال یه کار باشن تا بتونن امرارمعاش کنن وقتی که از کار پیدا کردن به تلاق اقدام کنن و بقیه زندگیشونو با اعصاب راحت بگذرونن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
15ساله مصرف داره اول تریاک الان شیره از 6صبح تا 12 شب کار میکنم با 2 تا بچه آخر شب هم زیر مشت لگدش میمونم همه وسایلامو فروخته هرچی دم دستش باشه میزنه میشکنه یا برام پرت میکنه خسته شدم ازش متنفرم دلم برای بچه ها میسوزه هیچ خاطره خوشی باهاش ندارن خدایا مرگم برسون راحت بشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
من ۱۵سال باشوهرشیشه ای زندگی‌کردم الان اومدم بیرون برا طلاق یک پسر۱۵ ساله هم دارم به نظرتون طلاق بگیرم یانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۵ دی ۱۳۹۸
اگ حاضره بره کلاس های ان ای ازش طلاق نگیر
Iran (Islamic Republic of)
سوگند
۰۷:۵۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
عاشق حامد بودم بعد سه سال زمان به هم رسیدن گفت اعتیاد دارم قلبم شکست باورم نشد ولی عاشقشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
من الان ۱۷ ساله دارم با ی آدم معتاد و فوق العاده عصبی و بد اخلاق سر میکنم دیگه نمیتونم از خدا طلب مرگ می کنم چون این هیچیش نمیشه انقد منو بچم و اذیت میکنه ک خدا میدونه نه مادر داره ن پدر جدیدا هم بیکار شده میگه برو مول دربیار من ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۹
اون مرد نیست من باز هرچه میارم خونه باز مفت میبره میده به مردم
Iran (Islamic Republic of)
سمی
۰۷:۲۱ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
منم ده ساله دارم با یه معتاد زندگی میکنم تو این ده سالم همیشه سعی کردم بهش انگیزه بدم واسه ترک همیشه حرف ترک رو زده ولی مرد عمل نیست زندگی منو و دخترمو کرده جهنم.
اینا فقط رو سنگ مرده شور خونه ترک میکنن
United States of America
علی
۲۳:۰۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
معتادها همه رو به دام میندازن
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۱۵:۳۹ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
من موندم چیکارکنم برم سرخونه زندگیم یا ن خیلی هم دوستش دارم فقط کریست استفاده میکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
من ده ساله با یه مرد معتاد دارم زندگی می کنم با سه بچه با دلی شکسته این ها عمرا ترک کنن همش به فکر موادشون هستن نه خانواده خدایا کمکون کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
من سیزده ساله بایه شیشه ای زندگی میکنم سه تا بچه دارم بخاطر بچه هام تحمل کردم .
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۷:۵۵ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
عمرا ترک کنن ..اگه زن و بچه براشون مهم بود مواد همه کسشون نمیشد من بدبخت الان 3ساله دارم با ی شیشه ای بیکار سر میکنم اینا ترک کن نیستن
Iran (Islamic Republic of)
Monire
۱۵:۵۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
اینجور آدما به هیچ دردی نمیخورن فقط قصد شون خراب کردن زندگیشونه

کسی ک تو زندگیش هیچ هدفی واسه ادامه زندگی نداره ب درد نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۰۰:۰۹ ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
خییلی عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
دلشکسته
۱۹:۳۱ ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
خیلی زندگی سختیه با یک معتاد زندگی کرد من هم اینو میدونم ولی عاشق یه مرد معتاد هستم خیلی خسته ام ولی به خدا امید دارم چند بار خواستم ازش جدا بشم ولی دست به خودکشی که بزنه حالم براش میسوزه اخه خیلی دوستش دارم یازده ساله که منتظرش بودم حالا که عقد کردیم خانوادم ازم میخوان ازش جدا بشم