انگلیس نیرو‌ها و امکانات بخش دفاع فضایی خود را برای مقابله با تهدید‌های فضایی تقویت می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، گاوین ویلیامسون، وزیر دفاع انگلیس، امروز دوشنبه اعلام کرد انگلیس به منظور مقابله با "تهدیدهای رو به تشدید" در فضا، شمار پرسنل دفاعی در بخش فضایی را طی پنج سال آینده به میزان یک پنجم افزایش خواهد داد.

وی همچنین تاکید کرد انگلیس در پی ایجاد "سیستم های جایگزین" برای هدایت ماهواره ای در پی برطرف کردن تردیدهایی است که درباره نقش این کشور در پروژه گالیله اتحادیه اروپا پس از برگزیت مطرح شده است. پروژه گالیله از مدتها قبل در دست اقدام بوده است.

ویلیامسون با ارائه اولین راهبرد دفاع فضایی انگلیس اعلام کرد، نیروی هوایی سلطنتی مسئولیت "فرماندهی و کنترل" عملیات فضایی نظامی را بر عهده خواهد داشت.

با افزایش اعلام شده پرسنل بخش دفاع فضایی، شمار افراد فعال در این بخش تا سال 2023 به بیش از ششصد تن خواهد رسید.

ویلیامسون گفت: باید مطمئن شویم برای بازدارندگی در برابر تهدیدهای فزاینده از سوی فضا برای زندگی روزمره مان و مقابله با آنها از آگاهی و آمادگی لازم برخورداریم، به همین علت امروز اعلام می کنم نیروی هوایی سلطنتی هدایت این عرصه را عهده دار می شود و تصمیم داریم شمار پرسنل بخش دفاع فضایی را افزایش دهیم.

راهبرد فضایی شامل طرح هایی در پشتیبانی از عملیات انگلیس ضد تهدیدهای نوظهور در فضا از قبیل اختلال در کار ماهواره‌های غیرنظامی مورد استفاده شبکه های پخش و هدایت ماهواره ای در حمایت از قابلیت‌های نظامی خواهد بود.

دولت انگلیس اوایل این ماه اعلام کرد همچنین در حال بررسی توسعه سیستم هدایت ماهواره ای خاص این کشور در رقابت با پروژه گالیله اتحادیه اروپا و سیستم مسلط جی پی اس آمریکا است.
انتهای پیام/

انگلیس امکانات بخش دفاع فضایی خود را تقویت می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار