راه اندازی تالار مبادلات بهبودیافتگان اعتیاد در مشهد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: بزودی تالار مبادلات تولیدات بهبود یافتگان اعتیاد در مشهد راه اندازی می‌شود .

راه اندازی تالار مبادلات بهبودیافتگان اعتیاد در مشهد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سید جواد حسینی در نشست کمیته تخصصی مشارکت‌های مردمی سازمان‌های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه  راه اندازی این تالار کمک شایانی به ایجاد اشتغال بهبود یافتگان و خانواده‌های آنان می‌کند افزود: اعتیاد مهم‌ترین آسیب اجتماعی است و در سال گذشته 2 دهم درصد شیوع اعتیاد به مواد مخدر در استان کاهش یافته است و 11 درصد ورودی زندانیان مرتبط با مواد مخدر نیز در استان کاهش یافته است.

وی گفت: علیرغم فعالیت‌های صورت گرفته شده، بر اساس آخرین پژوهش انجام شده 27 درصد مردم ایران نگرش منفی به مواد مخدر ندارند.

معاون استاندار افزود: اعتیاد از جمله آسیب‌های اجتماعی است که در مقیاس ملی برای آن تصمیم گیری خواهد شد و هیچگونه محدودیتی برای اختصاص اعتبار کشوری در خصوص پروژه‌های مرتبط با حوزه مبارزه با مواد مخدر وجود ندارد.

حسینی گفت: علیرغم وجود بیکاری در استان در سال گذشته 124 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد و برای سال جاری نیز ایجاد 110 هزار فرصت شغلی هدفگذاری شده است.

وی افزود: به همت دستگاه‌های مرتبط نظیر بهزیستی و کمیته امداد در استان خراسان رضوی 23 هزار اشتغال حمایتی با هدف حمایت از اقشار آسیب پذیر ایجاد شده است.

معاون استاندار گفت: آسیب‌های اجتماعی نباید در سطح جامعه برجسته سازی شود و در آسیب‌های اجتماعی و بویژه اعتیاد تاکید بر پیشگیری است و واگذاری امور به تشکل‌های مردمی حامی و همدرد نیز می‌تواند به کاهش آسیب‌ها بویژه اعتیاد کمک کند.
 
حسینی افزود: توجه به محلات حاشیه شهر‌ها و توجه ویژه به زنان سرپرست خانوار، کودکان و جوانان نیز باید در دستور کار دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد.

وی گفت: توانمند سازی، مهارت آموزی و اشتغال بهبودیافتگان مواد مخدر از مباحث بسیار مهم است که اگر انجام نشود تمامی زحمات انجام شده به هدر می‌رود.

معاون استاندار افزود: باید فعالیت‌های کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را به شهرستان‌های استان نیز توسعه دهیم و برای آن برنامه ریزی نمائیم و باید به سمت شهر بدون اعتیاد حرکت کنیم بگونه‌ای که هیچ معتاد متجاهری در سطح شهر مشاهده نشود.

حسینی خواهان راه اندازی تالار مبادلات تولیدات بهبودیافتگان مواد مخدر شد و گفت: راه اندازی این تالار کمک شایانی به ایجاد اشتغال بهبودیافتگان و خانواده‌های آنان می‌کند.

انتهای پیام//م. ن

اشتغال بهبودیافتگان اعتیاد در مشهد

برچسب ها: استانداری ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار