مسئولان یکی از استان‌های شرقی چین برای کاهش نرخ طلاق در این استان، دست به ابتکار جالبی زده‌اند.

«آزمون طلاق» برای زوج‌های چینی که قصد جدایی دارندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی گاردین، مسئولان استان‌ شرقی «جیانگسو» چین برای کاهش نرخ طلاق در این استان، دست به ابتکار جالبی زده‌اند. مسئولان بخش امور مدنی این استان پرسشنامه ای را برای زوج هایی که قصد جدایی دارند، تدارک دیده اند. این «آزمون طلاق» پرسش هایی از قبیل «بهترین خاطره مشترک شما و همسرتان چست؟»، «چندین بار با یکدیگر به مسافرت رفته اید؟»، «غذای مورد علاقه همسرتان چیست؟»، «خوراکی مورد علاقه فرزندتان چیست؟» را شامل می شود. تاریخ های تولد همسران و سالگرد ازدواج آنها هم از سؤالات مطرح شده در این پرسشنامه است.

براساس گزارش بخش امور مدنی شهر لیانیوانگ، برای زوج هایی که در این آزمون نمره بالای 60 را کسب کنند، هنوز امیدی برای ادامه زندگی مشترک آنها وجود دارد. ترتیب دهندگان این آزمون می گویند هدف از طرح چنین سؤالاتی رسیدن زوج ها به درک بهتری از خود و همسرشان است و فرصتی را برای آنها فراهم می کند تا لحظه های به یادماندنی زندگی مشترکشان را مرور کنند.

در ادامه گزارش گاردین به نقل از وزیر امور شهروندی چین آمده است نرخ طلاق در این کشور به مدت بیش از یک دهه سیر صعودی داشته است. سال گذشته (2017 میلادی)، 3.4 میلیون زوج چینی درخواست طلاق دادند که در مقایسه با سال پیش از آن (سال 2016) 8 درصد رشد را نشان می دهد. سال 1995 میلادی و پس از تصویب قانونی که باعث تسهیل طلاق در این کشور شد، بیش از یک میلیون زوج چینی از یکدیگر جدا شدند. این در حالی است که در سال 1979 میلادی تنها 319 هزار مورد طلاق در این کشور به ثبت رسید.

در سال های اخیر مقامات چینی در تلاش بوده اند تا روند افزایشی طلاق در این کشور را متوقف کنند. عوامل متعددی از جمله استقلال مالی روزافزون زنان، افزایش عدم تحمل خشونت خانوادگی و همچنین روابط خارج از ازدواج زوجین باعث افزایش نرخ طلاق در سال های اخیر در چین شده است.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، سال 2016 میلادی از همه چینی ها خواست برای توسعه فرهنگ خانواده در این کشور تلاش کنند. دیوان عالی چین نیز در همان سال از دادگاه های این کشور خواست دادخواست های طلاق را بررسی و مشخص کنند آیا زوج هایی که درخواست جدایی می دهند در مرحله «بحران ازدواج» قرار دارند یا «مرگ ازدواج» و همچنین تا جایی که در توان دارند برای نجات زندگی مشترک این زوج ها تلاش کنند. چندین دادگاه نیز پیش از صدور حکم طلاق برهه زمانی سه ماهه ایی را برای «آرام شدن» زوج ها در نظر می گیرند.

پس از انتقاد از این آزمون طلاق در فضای مجازی، مسئولان شهر لیانیوانگ اعلام کردند شرکت در این آزمون اجباری نیست. بسیاری از زوج ها تاکنون از شرکت در این آزمون سرباز زده اند. سه زوجی هم که در این آزمون شرکت کردند، در نهایت درخواست طلاق خود را ثبت کردند.
انتهای پیام/

ابتکار مسئولان یکی از استان‌های شرقی چین برای کاهش نرخ طلاق در این استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار