کارگرها و کارفرماها برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنندمدیر کل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار گفت: از اول مرداد ماه باید تمام کارگران و کارفرمایان سراسر کشور برای احراز هویت خود به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

اسماعیل ظریفی آزاد مدیر کل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به امضای تفاهم نامه میان سازمان تنظیم مقررات رادیویی و وزارت کار برای ثبت نام کارگران و کارفرمایان  در سامانه جامع روابط کار توسط  دفاتر پیشخوان دولت، اظهار کرد: از هفته آینده کارگران و کارفرمایان 5 استان کشور به مدت یک ماه به صورت پایلوت برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت دعوت می‌شوند و آن‌ها می‌توانند با پرداخت مبلغ زیر 5 هزار تومان ثبت نام کنند.

ظریفی آزاد با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده بعد از گذشت یک ماه به کارگران و کارفرمایان سراسر کشور برای ثبت نام و احراز هویت فراخوان عمومی داده می‌شود، گفت: از اول مرداد ماه باید تمام کارگران و کارفرمایان سراسر کشور برای ثبت نام و احراز هویت خود در سامانه جامع روابط کار اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در سازمان تامین اجتماعی هیچ کارفرمایی به صورت حضوری برای لیست بیمه اقدام نمی‌کند، اضافه کرد: تفاوت سامانه جامع روابط کار با لیست بیمه در این است که بیش از 40 فرآیند در این سامانه به طور الکترونیکی انجام می‌شود، یعنی فعالیت‌های مربوط به روابط کار و جبران خدمت، الکترونیکی است.

مدیر کل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مزایای این سامانه گفت: سامانه روابط کار علاوه بر اینکه موجب راحتی ارباب رجوع می‌شود، در چابک سازی، کاهش هزینه‌ها و از همه مهم تر ارائه اطلاعات و داده‌های کلان به وزارت کار موثر است، چراکه این داده‌های کلان در آینده با انجام تحلیل‌های علمی بر روی آن‌ها می‌تواند زمینه سیاست‌گذاری‌های صحیح و علمی را فراهم کند.

ظریفی آزاد گفت: در حال حاضر کسی از آمار دقیق کارگاه‌ها به صورت جزئی اطلاعی ندارد، به طوری که اگر سوال شود چه تعداد کارگاه وجود دارد که 20 یا بالای 50 نفر در آن مشغول به فعالیت هستند، کسی اطلاعی ندارد. با شروع فعالیت این سامانه، می‌توان انتظارات دولت را تا حد زیادی نه فقط در حوزه کار، بلکه در کل حوزه اقتصادی کشور برآورده کرد و  در آینده نیز می‌توانیم در سایر حوزه‌ها مانند ایجاد  اشتغال با چشم باز  حرکت کنیم.

وی با اشاره به لزوم ساماندهی بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار در کشور توسط این سامانه تصریح کرد: تعداد بسیاری بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار در کشور وجور دارد و این سامانه کمک می‌کند تا مشکلات آن‌ها در همان بدو تولد و شکل گیری‌شان رفع شود.

انتهای پیام/

آغاز احراز هویت کارگران و کارفرمایان سراسر کشور از اول مردادماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار