عیسی فرهادی گفت: باید با انجام کارهای بیشتر و بهتر راه شهدای انقلاب و دفاع مقدس را ادامه بدهیم و نگذاریم ناامیدی بر مردم غلبه کند.

باید از تمام سرمایه‌های ملی برای گره‌گشایی و حل مشکلات مردم استفاده کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عیسی فرهادی فرماندار تهران در مراسم تودیع و معارفه معاون سیاسی انتظامی تهران اظهار کرد: در یکی از ماه های پرفیض رحمت الهی قرار داریم. ماه رمضان یکی از ماه‌های عظمای الهی است که انسان در این ماه رابطه خود را با خداوند مستحکم‌تر می‌کند و رابطه انسان با خداوند در این ماه مانند پلی است که برای رسیدن به رحمت الهی قدم می‌گذارد که حتی زلزله چند ریشتری هم نمی‌تواند آن را تخریب کند. پس می‌توان گفت این رمضان ماهی است که خداوند به عنوان نعمت به ما عطا کرده است.

وی در خصوص فرارسیدن ماه رحلت امام خمینی(ره) نیز افزود: امام خمینی یکی از رهبرانی است که برای برچیدن استکبار در جهان تلاش کرد و ثمره آن انقلاب اسلامی ایران بود. با وجود تلاش‌های دشمنان و استکبار، امام خمینی توانست با همراهی مردم این انقلاب را به پیروزی برساند.

فرهادی گفت: دشمنان استکبار برای برچیدن انقلاب اسلامی از هر راهی استفاده کردند که خوشبختانه تا کنون نتوانسته‌اند بر وحدت مردم چیره شوند.

وی ادامه داد: تنها راه توفیق مردم انقلابی بر دشمنان، وحدت است که به گفته رهبر انقلاب جامعه ما و مسئولین برای برچیدن کفر یکپارچه باید با هم وحدت داشته باشند. مانند دشمنان که برای از بین بردن انقلاب به صورت یکپارچه عمل می‌کنند، ما نیز باید به صورت یکپارچه برای حفظ نظام و انقلاب تلاش کنیم.

فرماندار تهران گفت: سیاست دولت‌های استکباری این است که از طریق ناامید کردن و تقویت برخی صنف‌ها بر آنها متمرکز می‌شوند. ما باید بسیار هوشیار باشیم که ناامیدی را از مردم برچینیم.

وی افزود: ما باید برای حل مشکلات مردم تلاش کنیم و در قسمت‌های مختلف به خودکفایی برسیم. ما امروز افزایش تولید بیش از 130 میلیون تن محصولات کشاورزی را بعد از پیروزی انقلاب را شاهد بودیم. مانند همین حوزه باید در تمام حوزه‌های دیگر نیز به خودکفایی برسیم.

فرهادی گفت: ما امروز از هر زمانی قوی‌تر هستیم و با توجه به امکاناتی که بعد از انقلاب اسلامی به دست آورده‌ایم، باید با انجام کارهای بیشتر و بهتر راه شهدای انقلاب و دفاع مقدس را ادامه بدهیم و نگذاریم ناامیدی بر مردم غلبه کند. اینها همه با توکل بر خدا و انگیزه و تلاش مردم و مسئولین به سرانجام خواهد رسید.

وی ادامه داد: مجموعه فرمانداری تهران  مدیریت 10 میلیون فرد را در جامعه بر عهده دارند. در شهر تهران ما حدود 300 هزار صنعت مجاز و یا غیرمجاز داریم که فعالیت می‌کنند. تهران بیست و هشتمین کلان شهر دنیا و دارای اقوام و ملل مختلف است. تصمیم‌گیری‌ها در سطح کشور از طریق مسئولانی است که در شهر تهران متمرکز شده‌اند.

وی ادامه داد: در شهر تهران حدود 4 هزار مسجد و همچنین امام جماعت وجود دارد که ما باید از این ظرفیت‌ها بسیار خوب استفاده کنیم. این ظرفیت‌ها می‌توانند برای کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی استفاده شوند، اما تا کنون نتوانسته‌ایم استفاده خوبی از آنها ببریم.

فرهادی گفت: آسیب های اجتماعی در شهر تهران در شرایط مطلوبی نیستند و تمام دستگاه ها باید برای مبارزه با آسیب های اجتماعی بسیج شوند.

وی افزود: تهران یک مرکز بین‌المللی است؛ در چند روز گذشته ما شاهد برپایی چند نمایشگاه بودیم که از اینها حدود 5 میلیون بازدید کردند. باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.

فرهادی افزود: ما در بخش‌های امنیتی، ترافیکی و محیط زیستی توانسته‌ایم از عهده مشکلات برآییم و این به علت وجود مدیریت خوب در تهران است. تهران یک شهر زیبا است و زیبایی تهران به علت مدیریت صحیح در آن است.

فرهادی گفت: بحث نظارت مانند هر حوزه دیگر یکی از مباحث مهم شهری است. ما در تهران حدود 30 هزار نانوایی، میدان میوه و تره‌بار داریم و حدود 300 صنف در شغل‌های مختلف مشغول به کارند. همچنین 80 هزار تاکسی و 6 هزار اتوبوس در شهر تهران وجود دارد که تمام اینها به صورت یکپارچه بازرسی و تایید می‌شوند.

وی افزود: معاونین و دستگاه‌های مربوط  باید در کاهش آلودگی هوا به صورت جدی عمل کنند. ما امسال حدود 14 هزار واحد آلاینده هوا تعطیل کرده‌ایم.

فرماندار تهران گفت: بحث توجه به روستاییان و روستاهای اطراف تهران یکی از مباحثی است که باید مورد توجه تمام مسئولین کشوری قرار گیرد. اگرچه ما در تهران روستاهای زیادی نداریم اما برخی از این روستاها فاقد گاز و آب هستند و حتی آنها در طرح هادی نیز قرار ندارند. ما باید به دنبال تامین و اجرای طرح هادی، گاز رسانی و آبرسانی به تمام روستاهای تهران باشیم.

وی افزود: ما باید از تمام سرمایه‌های ملی برای گره‌گشایی و معضلات و مشکلات مردم استفاده مفید کنیم. طرح‌های عمرانی و راه اندازی آنها باید در اولویت استانداری تهران و فرمانداری تهران قرار گیرد.

فرماندار تهران در پایان اظهار کرد: ما در شهر تهران راه‌اندازی چهل هزار کلانتری را برنامه‌ریزی کرده‌ایم. همچنین حدود 500 مدرسه بالای 64 سال قدمت دارند که باید تخریب شوند. نوسازی همه اینها در طرح‌های فرمانداری و استانداری قرار دارد که به زودی همه اینها با کمک مردم و دستگاه‌های ذیربط اجرایی خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار