صادرات خوراک دام و طیور از استان خراسان رضوی به مقصد سایر کشور‌ها بیش از ۳۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: صادرات خوراک دام و طیور در 2 ماهه اول سال جاری 1400 تن به ارزش بیش از 750 هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازنظر وزنی 476 تن افزایش داشته و مقصد آن نیز کشور‌های افغانستان، ترکمنستان بوده است.

حامد طاهریان در مورد صادرات خوراک دام و طیور نیز افزود: خوراک دام و طیور تولید شده در استان که با مجوز این اداره کل تولید و صادر شده جزءبا کیفیت‌ترین خوراک منطقه بوده که حاصل تلاش بیش از 60 کارخانه دارای مجوز از این اداره کل در اقصی نقاط استان است.

وی یادآور شد: کلیه محموله‌های مرتبط با دام و طیور در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می‌گردد ودقت در بررسی محموله‌های صادراتی و وارداتی را از جمله مواردی دانست که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد.

طاهریان گفت: پذیرش محموله‌های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشور‌ها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله‌های وارداتی نیز صادق است و تا محموله‌ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت.

انتهای پیام// ف. ح
 

افزایش صادرات خوراک دام و طیوراز خراسان رضوی

برچسب ها: دامپزشکی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.