مدیرکل امور موزه‌ها امیدوار است که ساختمان وزارت خارجه به موزه ملی ملحق شود.

ساختمان وزارت خارجه به موزه ملی الحاق می‌شود؟محمدرضا کارگر مدیراداره کل امور موزه‌ها و اموال منقول تاریخی در گفتگو با خبرنگارحوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛به مرور عملکرد این اداره در روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی پرداخت و گفت:در این روز‌ها شاهد اتفاقات بسیار مهمی در حوزه موزه‌ها بودیم.

وی با بیان اینکه افتتاح چند موزه و چند نمایشگاه و بیشتر از ۴۰ تا ۵۰ نشست تخصصی در موزه‌ها داشتیم، افزود: تعداد بسیار زیادی از کارگاه‌های آموزشی مرتبط با موزه و مرمت اشیاء انجام شد.

کارگر با بیان اینکه یکی از موزه‌هایی که در روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی افتتاح شد، موزه خودروهای کلاسیک بود که به همت بخش خصوصی در تبریز افتتاح شد، گفت:موزه‌هایی در استان‌های گیلان و یزد هم افتتاح شد که می توان  به موزه صدا در یزد اشاره کرد که با همکاری بخش خصوصی و سازمان میراث فرهنگی بوده است.

مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول تاریخی اظهار کرد:نمایشگاه‌های داخلی که در روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در حوزه موزه‌ها افتتاح شدند، همچنان ادامه دارند و ما امیدواریم مردم بتوانند از فرصتی که پیش آمده است استفاده کنند.

کارگر ادامه داد:هم‌اکنون بسیاری از دستگاه‌های دولتی، سازمان‌ها و نهاد‌ها مثل صدا و سیما، وزارت مسکن و شهرسازی، وزارت نفت و وزارت آموزش و پرورش علاقه مند به ایجاد موزه هستند و در این راستا تلاش‌هایی انجام می‌دهند.

 مدیراداره کل امور موزه‌ها و اموال منقول تاریخی گفت:بخشی از موزه‌هایی که براساس چشم‌انداز اداره کل موزه‌ها هر ۵ روز یکبار در سال ۱۳۹۷ ایجاد خواهد شد با همت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شکل می‌گیرند و تعدادی دیگر از این موزه‌ها هم با همت افراد حقیقی که تا به امروز نیز خیلی پر تلاش ظاهر شدند، ایجاد می‌شوند.

وی در خصوص میزان جدیت الحاق ساختمان فعلی وزارت خارجه به موزه ملی گفت:این موضوع جزء مصوبات سال ۱۳۸۲ دولت بوده است و همچنان هم مطرح است و به نظر می‌رسد مهم‌ترین ساختمانی که در اطراف موزه ملی وجود دارد، ساختمان وزارت خارجه است از این رو اگر وزارت خارجه در خصوص الحاق این ساختمان به موزه ملی با سازمان میراث فرهنگی همکاری کند، اتفاق خوبی رخ می دهد و همانطور که رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفته، حتما این مباحث در دولت ، سازمان میزاث فرهنگی و وزارت امور خارجه در بحث و گفتگو هست و ما نیز امیدواریم که اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از الحاق ساختمان وزارت خارجه به موزه ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار