معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی گفت:بیش از۲۲ هزار قلم از آثار موزه ای ساماندهی شده و بیش از ۶۰هزار قلم در سامانه جام ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی در بخش دیگری از مراسم روز جهانی موزه گفت:از سال ۱۳۷۷ بحث ایجاد هفته میراث فرهنگی مطرح و  قرار شد که در این هفته در تمام استانها برنامه های متنوعی برای معرفی میراث فرهنگی و برگزاری کارگاه های مرمت ایجاد شوند.

وی افزود:معنا و مفهوم میراث فرهنگی امروز بسیار گسترده شده است و موضوعی به نام منظر تاریخی شهری به وجود آمده است.

طالبیان با بیان اینکه امسال بحث موزه های تراپیوسته مطرح شده است، ادامه داد:تا به امروز بیش از۲۲ هزار قلم از آثار موزه ای ساماندهی شده و بیش از ۶۰هزار قلم در سامانه جام ثبت شده است.

وی بیان کرد:حدود ۹۸ هزار قلم شیء کارشناسی شده و برای اولین بار چند نمایشگاه جهانی در کشورمان برگزار شدند و کارگاه های آموزشی متعددی نیز اجرا شده است.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی بیان کرد:در حوزه مرمت و حفاظت هم علی رغم وجود مشکلات، بیش از هزار پروژه مرمتی در سال گذشته انجام شده است و امسال نیز به نظر می رسد مرمت ۲ هزار پروژه انجام شود.

وی با بیان اینکه در حوزه ثبت هم در چند سال اخیر تلاش شده است که موتور ثبت حرکت تندتری داشته باشد، ادامه داد: امسال اعلام می کنیم که هر کس ثبت می کند کار حریم و ثبت را همزمان انجام دهد.

طالبیان افزود: تلاش می کنیم که محوطه ها و موزه ها زنده باشند و تلاش می شود که موزه های دیگر کشور به موزه ملی متصل و نمایشگاه ها در استانها هم برگزار شود چرا که ظرفیت استانها کمتر از پایتخت نیست و تصمیم گرفته شده که کارهای مرتبط با میراث فرهنگی با همکاری پژوهشگاه و معاونت میراث فرهنگی به صورت همزمان برگزار شود.

وی گفت: امیدوارم برنامه گرامیداشت روز جهانی موزه سال دیگر در یکی از استان ها برگزار شود.

انتهای پیام/

ساماندهی 22 هزار قلم از آثار موزه ای

 

برچسب ها: موزه ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار