مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردسکن از باتلاقی بودن کفه نمکی این شهرستان و لغو مراسم گردشگری ۱۵ رمضان در این منطقه خبر داد.

کفه نمکی بردسکن به یک باتلاق خطرناک تبدیل شده است به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ احمد صابری زارع مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردسکن گفت: همه ساله جمع زیادی از شهروندان بردسکنی و گردشگران در شب نیمه ماه مبارک رمضان از کویر نمک بازدید می‌کنند که سال‌های گذشته فضای بیشتری جهت ورود خودرو‌ها و تفرج گردشگران در این منطقه وجود داشته است، اما امسال رطوبت زیاد باعث کاهش مکان‌های قابل استفاده گردشگران شده و هر لحظه احتمال فرو رفتن خودرو‌ها و یا افراد در باتلاق‌های نمکی وجود دارد.

وی گفت: امسال با توجه به حجم زیاد بارش‌ها و ایجاد باتلاق‌های نمکی در منطقه، گردشگران باید از رفت و آمد در مناطق پرخطر و نیز حضور انفرادی در منطقه خودداری کنند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردسکن تصریح کرد: تصمیم گرفته شده همایش کویر نوردی و حضور خانواده‌ها ۱۵ تیرماه  در این مکان برگزار شود و امسال در نیمه ماه مبارک رمضان هیچ برنامه‌ای برگزار نمی‌شود.

صابری خاطرنشان کرد: این جذابیت تاکنون موجب برپایی چندین تور گردشگری طبیعت گردی و کویرنوردی در کفه نمکی بردسکن شده است، اما امسال به لحاظ وجود باتلاق‌های نمکی در این منطقه این برنامه با یک ماه تاخیر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: کفه نمکی بردسکن یکی از آثار و جاذبه‌های ارزشمند طبیعی کشور است که از سال ۱۳۹۰ به شماره ۱۵۷ در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت رسیده است این عارضه طبیعی مربوط به دوران سوم و چهارم زمین شناسی است که در فاصله ۶۰ کیلومتری جنوب بردسکن در بخش شهرآباد این شهرستان قرار گرفته است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بردسکن بیان کرد: کفه نمکی به جهت وضعیت بی‌نظیر و چشم‌انداز‌های طبیعی کویری مورد توجه گردشگران و علاقه‌مندان داخلی و خارجی در طول سال قرار می‌گیرد. جلوه‌های زیبای بلور‌های نمک در حال شکل‌گیری، تراکم بلور‌های نمک بر روی شن‌زارها، ایجاد چاله‌های نمکی و حوضچه‌های آب ناشی از تعریق خاک از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این زیستگاه طبیعی است و آن را در کشور و منطقه به یک زیستگاه منحصر به فرد تبدیل کرده است.

صابری گفت: با توجه به اینکه این عارضه طبیعی از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار و در کشور منحصر به فرد است قابلیت ثبت جهانی را دارد.

انتهای پیام//و.ت
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.