رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: با رفع مشکل ۵۴ واحد بزرگ تولیدی و صنعتی استان ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه جدید به اقتصاد لرستان تزریق می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  محمدرضا صفی‌خانی گفت: رابطه مستقیم و بالایی بین پیشگیری وقوع جرم و توسعه اقتصادی وجود دارد، لذا در استانی که درآمد سرانه مردم آن به اندازه ۴۹ درصد میانگین کشور است و هزینه خانوار آن در رتبه‌های اول کشور قرار دارد نیاز است همت و اراده خیلی بیشتری برای توسعه اقتصادی‌اش وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود کارگروه توسعه اقتصادی به عنوان یکی از کارگروه‌های ذیل شورای پیشگیری در استان تشکیل شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان با تشکر از دادگستری لرستان به خاطر حمایت از واحد‌های تولیدی این استان، افزود: امسال سال حمایت از کالای ایرانی بوده که این موضوع یک استراتژی در نظام اقتصادی کشور است.

صفی‌خانی بیان کرد: حمایت از کالای ایرانی یعنی حمایت از کالای با کیفیت و قابل‌رقابت در بازار و در همین راستا و برای افزایش کیفیت کالا‌ها برنامه‌ریزی که در لرستان انجام شده در قالب دو برنامه‌های مختلف بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی استان در جهت تعیین تکلیف ۵۴ پروژه کلیدی و واحد‌های صنعتی است، افزود: با شکل‌گیری این هدف۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید به اقتصاد استان تزریق خواهد شد.

این مسوول در ادامه با اشاره به اینکه علاوه بر آن در برنامه ۴ ساله استان به‌تناوب سال‌های مختلف برنامه‌های مختلفی با محوریت پروژه‌ها در دستور کار داریم، افزود: در این راستا مشکلاتی وجود دارد و نیاز داریم واحد‌های صنعتی بازسازی و نوسازی شوند چراکه در غیر اینصورت به اهدافمان نخواهیم رسید.

وی تاکید کرد: باید منابعی به واحد‌های صنعتی تزریق شود تا بتوان به این هدف دست یافت که انتظار داریم سیستم بانکی نگاه بهتری به این موضوع داشته باشد تا در این راستا باید از منابع ملی به استان تزریق شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در ادامه با اشاره به اینکه بهبود فضای کسب‌وکار یکی دیگر از موانع موجود برای توسعه اقتصادی کشور به شمار می‌رود، افزود: باید به دنبال بهبود فضای کسب‌وکار در استان باشیم که مطمئنا با تحقق این هدف می‌توان به برنامه‌های تعیین شده دست یافت.

صفی‌خانی در ادامه عدم اجرای برخی قوانین را از مهم‌ترین موانع کسب‌وکار دانست و افزود: به عنوان نمونه بند واو تبصره ۱۶ هنوز اجرایی نشده که انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر این مهم تحقق یابد.

وی عنوان کرد: امسال سال گذری برای اقتصاد کشور است و با توجه به شرایط کنونی باید همه دست‌به‌دست هم دهند تا بتوان امسال واحد‌ها را حفظ و در جهت توسعه آن‌ها گام برداشت.

این مسوول گفت: یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه جدی شود حمایت از واحد‌های برتر و دارای کالا‌های قابل‌رقابت است که در این حوزه امسال برندسازی ۱۴ محصول معتبر لرستان در دستور کار قرار می‌گیرد و امیدواریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته ۱۴ برند معتبر را به بازار‌های داخلی و بین‌المللی معرفی کنیم.

انتهای پیام/د

۶ هزار میلیارد تومان سرمایه جدید به اقتصاد لرستان تزریق می‌شود

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.