مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان از نظارت ۶۰ اکیپ دامپزشکی به صورت ویژه بر فرآورده‌های خام دامی در استان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

شهرام موحدی در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار داشت: به طور معمول در طول سال نظارت روی فرآورده های خامی دامی صورت می گیرد که در ماه رمضان این نظارت های ویژه‌تر  با همکاری ۶۰ اکیپ دو تا سه نفره انجام می شود.

به گفته وی ، نظارت‌ها به صورت تمام وقت روی همه مراکز عرضه، فروشگاه های کوثر و حتی فروشگاه زیر مجموعه دامپزشکی صورت می‌گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان اعلام کرد: با توجه به اینکه در ماه رمضان و شب های قدر شاهد نذور مردمی هستیم، نگرانی از کشتار گوسفند در داخل خانه ها و درب منازل وجود دارد که از چند سال گذشته به سبب پیشگیری از بیماری های دام توصیه اکید می کنیم که ذبح دام را در کشتارگاه های تحت نظارت ما انجام بدهند.

وی تصریح کرد: حتی بعضا کشتار خروس یا مرغ برای خرید  خودرو یا غیره را شاهد هستیم که مردم به سبب جا افتادن فرهنگ غلط دست را با خون آغشته می کنند و به پلاک خودرو می زنند که این نگرانی از بروز آنفلوآنزای فوق حادپرندگان وجود دارد.

موحدی با توصیه به شهروندان که از ذبح دام در خیابان و معابر خودداری کنند و اگر کنه ای روی بدن دام دیدند با دست آن را نکشند یا به آن دست نزنند چراکه خطر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو وجود دارد، افزود: سال گذشته نزدیک به دو هزار لیتر سم متناسب با اعتباراتی که به ما اختصاص دادند، خریداری و بین دامداری های توزیع شد و این در حالی است که امسال با توجه به محدودیت بودجه این رقم را به سه هزار لیتر سم رساندیم که قطعا جوابگوی سم زدایی تمام مراکز ما نیست.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: دامپزشکی ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار