سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست همدان از شناسایی و معرفی 50 واحد صنعتی و خدماتی آلینده در همدان خبر داد.

شناسایی 50  واحد صنعتی و خدماتی آلینده در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عادل عربی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست همدان بیان کرد: شناسایی کانون‌های مولد گردو غبار استان همدان با همکاری دانشگاه ملایر قالب اجرای طرح مطالعاتی شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طرح مطلعاتی دانشگاه ملایر به عنوان مجری همکاری دارد، گفت: هدف از این پروژه را شناسایی کانون‌های احتمالی گرد و غبارها در استان همدان و تشکیل کارگروه مقابله با آلودگی استان همدان است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست همدان  با اشاره به  تهیه برنامه اجرایی دستگاه های ذیربط برای مهار این کانون ها خاطر نشان کرد: بالغ بر 700 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی  در قالب طرح مطالعاتی و شناسایی این کانون و محدوده‌ها  اختصاص یافته است.

عربی بیان کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون تنها 2 روز هوای استان همدان ناسالم بوده که به نسبت مشابه سال قبل تعداد روزهای ناسالم کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه  حدود 15 روز نیز به صورت 2 و یا 3 ساعته از ابتدای سال تاکنون استان همدان دارای آلودگی هوا بوده است، بیان کرد: بر اساس آخرین آمار سال گذشته 50 واحد صنعتی و خدماتی در استان به عنوان واحدهای آلاینده معرفی شدند که در این بین برخی از واحدهای آلاینده به صورت فصلی هستند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست همدان با بیان اینکه تعطیلی واحدهای آلاینده در اولویت کاری محیط زیست نیست ،گفت: قبل از هرگونه تعطیلی سعی بر رفع آلایندگی از طریق جریمه، تذکر، مهلت و اهرم اعلام واحد به عنوان واحد صنعتی آلاینده خواهد بود.

عربی در ادامه بیان کرد: در صورت عدم رفع مشکلات در این راستا پلمب واحد آلاینده با موافقت دادگستری و قوه قضاییه و مسولان استان در صورت تهدید سلامت عمومی و بهداشت جامعه انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تنها دو مورد تعطیلی واحد صنعتی در شهرستان ملایر بوده است، گفت: غیر از موارد فوق مورد دیگری در رابطه با پلمب واحدهای آلاینده طی سال گذشته نداشته‌ایم.

انتهای پیام/د.ا

50  واحد صنعتی و خدماتی آلینده در همدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار