تولید بیش از ۲۷ هزار تن شیر ۳۰۰ تن گوشت در تنها واحدکشت و صنعت سلماس

سالانه ۲۷ تا ۲۹ هزار تن شیر و ۳۰۰ تن گوشت در کشت و صنعت ودامپروری سلماس تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛  محمداخلاقی مدیرعامل تنها واحد کشت و صنعت  سلماس با اشاره به این که این مجموعه باید بتواند بخش عمده ای از شیر پگاه را تامین علوفه و نهاده های مورد نیازش را خودش تامین کند،افزود: در این مجتمع سالانه ۲۷ تا ۲۹ هزار تن شیر و ۳۰۰ تن گوشت استحصال و به بازار عرضه می‌شود.

وی گفت: این شرکت با داشتن ۲ هزار راس گاو مولد شیرده روزانه ۸۰ تن شیر خام صنعتی تولید و کارخانه‌های تولیدات لبنی را تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت کشت، صنعت و دامپروری  سلماس افزود: طرح کشت، صنعت و دامپروری سلماس،  یکی از طرح‌های بی نظیر در شمال غرب کشور است که با تولید روزانه ۸۰ تن شیر خام صنعتی و اصلاح نژاد دام‌،در زمینه  اشتغال زایی نقش بسزایی در منطقه داشته و به سبب همجواری توانسته است کارخانجات پگاه تبریز و ارومیه را از نیاز شیر خام صنعتی تامین کند.

اخلاقی با اشاره به اینکه ۵۴ درصد از سرمایه گذاری این مجتمع از طریق منابع بانکی و مابقی با سرمایه گذاری صنایع شیر ایران وابسته به صندوق بازنشستگان کشور، تامین شده است گفت:برای اجرای این طرح ۶۰۰ میلیارد ریال برای این مجموعه هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت کشت، صنعت و دامپروری پگاه سلماس گفت: با بهره برداری از فاز دوم این مجموعه، تولید فرآورده‌های لبنی ۱۰۰ تنی در ماه و همچنین فاز سوم این طرح که به تولید شیر خشک نوزادی خواهد پرداخت سبب اشتغال ۱۰۰ نفر دیگر در پگاه سلماس خواهد شد.

وی با اشاره به این که این مجموعه باید بتواند بخش عمده‌ای از شیر مورد نیاز صنایع شیر کشور و علوفه و نهاده‌های مورد نیازش را خودش تامین کند، افزود: در این مجتمع سالانه ۲۷ تا ۲۹ هزار تن شیر و ۳۰۰ تن گوشت استحصال و به بازار عرضه می‌شود.

اخلاقی گفت: عملیات اجرایی مجتمع کشت، صنعت و دامپروری دو هزار راسی سلماس در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار  و ۴۰۰ هزار هکتار کشت علوفه در سال ۹۳ شروع شده است و فاز اول این مجموعه سال گذشته به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.