۱۷۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان بانه آزاد شدند

رئیس اداره زندان شهرستان بانه گفت: در سال گذشته ۱۷۲ نفر زندانی جرائم غیر عمد این شهرستان که محکومیت مالی داشتند، از زندان آزاد شدند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حیدر رحیمی شامگاه چهارشنبه در مراسم جشن گلریزان که با حضور خیرین و مسئولان شهرستان دراین شهر برگزار شد، گفت:سال گذشته ۲۵۱ نفر بخاطر محدودیت‌های مالی زندانی شدند که ۴۳ نفر از این افراد همچنان زندانی هستند که برای آزادی آن‌ها ۲۸ میلیارد ریال نیاز است.

وی اضافه کرد: ۴۴ نفر از زندانیان محکوم مالی در این شهرستان با رضایت شاکی و ۱۱۶ نفر نیز با قسط بندی بدهی مالی خود آزاد شدند.

رحیمی با بیان اینکه کمک‌های مردمی سال گذشته برای آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد هزینه شد، گفت: سال گذشته ۱۹ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد برای آزادی به ستاد دیه استان معرفی شدند که ۱۲ نفر از این افراد با ۳۴ میلیارد ریال کمک‌های مردمی آزاد شدند.

وی یادآور شد: محکومیت‌های مالی، تصادفات غیر عمد، دیه تصادفات و حوادث کارگاهی از جمله جرائم غیرعمد این شهرستان است.

رئیس زندان بانه اضافه کرد: سال گذشته ۱۳۵ نفر از زندانیان جرائم عمد از زندان این شهرستان آزاد شدند که هزینه آزادی این افراد سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بود که با رضایت شاکی زمینه آزادی شان فراهم شد.

وی گفت: با همت همکاران، زندان بانه به عنوان زندان برتر استان کردستان به لحاظ رعایت شاخص‌های فرهنگی، بهداشت و درمان، مراقبت بعد از آزادی، اشتغال و حرفه آموزی معرفی شده است.

رحیمی افزود: هشت کارگاه شالبافی، خیاطی، معرق کاری، صنایع دستی، سنگ کاری، نقاشی ماشین و بلوک زنی با ۴۰ نفر کارگر زندانی در زندان بانه فعال است که به بحث حرفه آموزی و درآمد زایی زندانیان کمک می‌کنند.

وی به مراقبت زندانیان بعد از خروج از زندان اشاره کرد و اظهار داشت: زندانیان بعد از آزادی از در صورتی که در زندان مهارتی کسب کرده باشند می‌توانند از وام‌های کم بهره تا سقف ۱۸۰ میلیون ریال بهره‌مند شوند که سال گذشته به چهار نفر از زندانیان وام کم بهره با اقساط بلند مدت پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: ۵۲ خانواده زندانی تحت پوشش انجمن حمایت از زندانیان هستند که در سال گذشته ۳۹ میلیارد و ۴۰ میلیون ریال کمک مستمری به صورت نقدی، سبد کالا به ارزش ۱۲۸ میلیون ریال، ۸۴ میلیون ریال هزینه سرویس مدارس و ۱۴ میلیون ریال کمک هزینه درمانی و به این خانواده‌ها پرداخت شده است.

انتهای پیام/م

برای آزادی ۴۳ زندانی جرایم مالی غیر عمد ۲۸ میلیارد ریال نیاز است

برچسب ها: نیروی انتظامی ، دیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.