سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با توجه به ظرفیت غنی استان در رابطه با میراث فرهنگی و جاذبه‌های تاریخی، اردبیل به عنوان شهر موزه‌ها در سطح کشور معرفی می‌شود.

نادر فلاحی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،اظهار داشت: با توجه به ظرفیت غنی استان اردبیل در رابطه با میراث فرهنگی و جاذبه‌های تاریخی، اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای شناساندن این ظرفیت‌ها و حضور هر چه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی برای بازدید از این جاذبه‌های تاریخی، طرح " اردبیل شهر موزه‌ها" را برای سال 1400 برنامه‌ریزی کرده است.

وی با اشاره به اینکه اردبیل را شهر موزه‌ها معرفی می‌کنیم، گفت: هدف از این کار، معرفی اردبیل به عنوان شهر موزه‌ها در سطح کشور و حتی جهان بوده که اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل در افق ترسیم شده برای سال 1400 به دنبال عملیاتی کردن اقدامات لازم برای تحقق این امر است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: گردشگری به عنوان اصلی‌ترین محور توسعه استان اردبیل از طرف مسئولان انتخاب شده و اداره کل میراث فرهنگی استان نیز تمامی تلاش خود برای رونق بخش گردشگری را انجام می‌دهد که طرح "اردبیل شهر موزه‌ها" نیز در همین راستا برنامه‌ریزی شده است.

فلاحی تصریح کرد: در کنار توجه به میراث فرهنگی، میراث معنوی استان نیز نباید به فراموشی سپرده شود و در این رابطه، برنامه‌هایی برای معرفی هویت معنوی استان اردبیل توسط اداره کل میراث فرهنگی، پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ ع

میراث فرهنگی و جاذبه های تاریخی استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.