یک مقام قطری در واکنش به تهدیدهای ریاض تصریح کرد سامانه اس-۴۰۰ خریداری و به نیروی دفاعی این کشور اضافه شده‌ است.

قطر سامانه اس-۴۰۰ روسیه را خریده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان٬ یک مقام سابق اطلاعاتی قطری اعلام کرد این کشور سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه را خریداری  و با موفقیت هم امتحان کرده‌ است.

 روزنامه «لوموند» روز جمعه گزارش داده بود که ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی در نامه‌ای به امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، تهدید کرده است در صورت دستیابی قطر به سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰، علیه این کشور اقدام نظامی می‌کند.

«شاهین السلیطی»، از مقامات پیشین اطلاعاتی قطر در حساب تویتری خود به این تهدید پادشاه عربستان واکنش نشان داد و نوشت: داشتن هر گونه سامانه‌‌ای برای دفاع از تمامیت ارضی٬ استقلال و محافظت از دست‌آوردها حق قانونی قطر است و از ابراز نگرانی‌ عربستان تعجب می‌کنم.

وی همچنین خطاب به محمد بن سلمان٬ ولیعهد عربستان٬ افزود:‌ باید به MBs (لقب محمد بن سلمان) اطلاع دهم که قطر خرید سامانه اس-۴۰۰ را انجام داده، آن را با موفقیت آزمایش کرده و این سامانه هم‌اکنون بخشی از نیروی دفاع هوایی قطر است.

پیش از این نیز فهد بن محمد العطیه، سفیر قطر در مسکو، در ماه ژانویه خاطر نشان کرده بود که کشورش قصد دارد به این نمونه از سامانه‌های دفاع ضد موشکی مجهز شود. وی این سیستم را یکی از کامل‌ترین سیستم‌ها در جهان معرفی کرده بود. به گفته سفیر قطر در روسیه، چانه زنی‌ها با کرملین در «مراحل پیشرفته» قرار دارد.

در همین حال وب‌سایت شبکه خبری الجزیره اعلام کرد کمیته شورای فدراسیون روسیه در واکنش به تهدیدهای عربستان گفته موضع ریاض هیچ تأثیری بر فروش سامانه اس-۴۰۰ به قطر ندارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: قطر ، عربستان ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار