مشاور ارشد رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در کتاب خاطرات خود فاش کرد که در سفر اوباما به ریاض، سعودی‌ها هدایای عجیب و گران‌قیمتی به خانواده و اعضای همراه او داده‌اند.

افشاگری مقام دولت پیشین آمریکا از رشوه‌دهی خاندان سعودیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، کتاب خاطرات مشاور ارشد رئیس‌جمهور پیشین آمریکا (باراک اوباما) پرده دیگری از رشوه‌دهی خاندان سعودی به مقامات آمریکایی برداشته است.

«بن رودز»، معاون مشار امنیت ملی باراک اوباما به تازگی کتاب خاطرات خود را با عنوان «جهان همان‌گونه که هست» منتشر کرده که در بخشی از آن سفر خود و هیئت آمریکایی به عربستان سعودی در سال ۲۰۰۹ را تشریح کرده‌است.

به گفته «بن‌ رودز» مقامات عربستانی در این سفر چندین چمدان پُر از جواهرات به مشاورهای باراک اوباما دادند که ده‌ها هزار دلار ارزش داشتند. وی می‌افزاید:‌ پس از فرود هواپیما ما را به محل اقامت‌مان بردند، هنگامی که در اتاق را باز کردم با  یک چمدان بزرگ پُر از جواهرات روبرو شدم.

بن‌ رودز با اشاره به تک تک جواهرات و هدایایی که در چمدان بوده می‌گوید ارزش آنها ۵ هزار و ۴۰۵ دلار بود و چنین هدایایی نیز به ۱۳ نفر دیگر از اعضای هیئت آمریکا داده شد که نزدیک ۹ هزار دلار ارزش داشتند.

پیش از این، گزارش شده‌ بود که «ملک عبدالله » پادشاه وقت عربستان مجموعه جواهراتی به ارزش ۱۳۲ هزار دلار به «میشل اوباما»همسر باراک اوباما و هدایایی بسیار گران‌قیمت به باراک اوباما و دو دخترش اهداء‌ کرده بود.

در سفر دونالد ترامپ به عربستان در ماه مه سال ۲۰۱۷ نیز «ملک سلمان» پادشاه عربستان یک مدال طلا به وی هدیه داد اما هدایای خاندان سعودی به اعضای خانواده دونالد ترامپ و هئیت همراه تاکنون منتشر نشده است.

مطابق با قوانین آمریکا همه این هدایا در آرشیو ملی آمریکا نگهداری می‌شوند.

انتهای پیام/

رشوه‌های خاندان سعودی به اوباما و اطرافیانش

برچسب ها: آمریکا ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
کوفتش بشه اوباما
آخرین اخبار