وزیر مشاور در امور دفاعی قطر گفت کشورش به دنبال عضویت کامل در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است.

تلاش‌های قطر در زمینه پیوستن به ناتوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الشرق قطر، خالد بن محمد العطیه، وزیر مشاور در امور دفاعی قطر، محاصره قطر را ظالمانه خواند و گفت اگر هر کشور دیگری با چنین محاصره ای روبرو می شد نمی توانست دوام بیاورد.

وی درباره همکاری با ناتو و سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: آغوش ما در برابر همه کشورها و نهادهای بین المللی باز است. ما با این سازمان های اروپایی ارتباط داشته ایم و درصدد افزایش همکاری ها هستیم. ما نخستین اسکادران را با انگلیس تشکیل دادیم که این نخستین اسکادران در اروپا بعد از جنگ جهانی دوم در سال 1945 است. این اسکادران شامل جنگنده های تایفون است که وظیفه دفاع از دو کشور را بر عهده دارد. این اسکادران در سال 2021 در قطر آغاز به کار می کند و فرماندهی آن به صورت دوره‌ای بر عهده انگلیس و قطر است. قطر با ناتو همکاری دارد. دیدگاه ما در مورد عضویت در ناتو مشخص است. اگر شراکت ما با ناتو پیشرفت کند ما به دنبال عضویت کامل در ناتو هستیم.

العطیه در ادامه درباره استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای گفت: استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حق همه کشورهاست. گمان نمی‌کنم ما در این مورد طرحی در آینده نزدیک داشته باشیم اما طرح‌هایی برای استفاده از انرژی‌های پاک و انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای داریم.

انتهای پیام/

قطر خواستار همکاری با ناتو است

برچسب ها: قطر ، تحریم ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
عمرا اين ناتوئياي ناتو يه كشور عربي رو تو خودشون را بدن
آخرین اخبار