وزیر دفاع قطر در اظهاراتی گفت تحریم‌های کشور‌های حاشیه خلیج فارس علیه دوحه با قوانین بین‌المللی و حقوق بشر مغایر است.

وزیر دفاع قطر: تحریم‌های کشور‌های عربی علیه ما با قوانین بین‌المللی مغایرت داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، خالد بن محمد العطیه، معاون نخست وزیر و وزیر دفاع قطر، در چهارمین نشست هفدهمین دوره کنفرانس امنیتی سنگاپور با محوریت ابعاد جدید تروریسم و راه‌های مبارزه با آن، تحریم‌های کشورهای عربی علیه کشورش را ظالمانه توصیف کرد.

او درباره محاصره قطر تصریح کرد: حکومت و ملت قطر خود را در معرض محاصره ظالمانه‌ای می‌بینند که با قوانین بین‌المللی و حقوق بشر مغایرت دارد. کشور‌های محاصره‌کننده قطر در حال به خدمت گرفتن همه طرف‌ها و کشور‌ها علیه قطر هستند، بلکه حتی در حال مجازات شهروندان کشور‌هایی هستند که با قطر و ملت آن همدردی می‌کنند.

وزیر دفاع قطر گفت: کشور قطر از طلایه‌داران مبارزه با تروریسم است. سازمان‌های تروریستی از تکنیک‌های پیشرفته استفاده می‌کنند و حد و مرز‌ها را پشت سر گذاشته‌اند و از جوانان برای اهداف خود سوءاستفاده می‌کنند.

خالد بن محمد العطیه افزود: منطقه خاورمیانه از اقدامات تروریستی زیان‌های بسیاری دیده است و ما با دشمنی مواجه هستیم که نه اسم واضحی دارد نه تصویر آشکاری! قطر از هیچ تلاشی برای مبارزه با این این شرارت فراگیر فروگذار نکرده است و ما همه توان خود را در این زمینه به کار گرفته‌ایم و نظام قانونی خود را برای پیشگیری از هر گونه اقدامات تروریستی توسعه و گسترش داده‌ایم. در چارچوب طرح آموزش همگانی، فرصت‌های آموزشی را برای بیش از ۱۰ میلیون کودک در سراسر جهان فراهم کرده‌ایم و این آموزش‌ها آن‌ها را در مقابل تفکرات افراطی واکسینه می‌کند.

او در بخشی دیگر از اظهاراتش اعلام کرد: قطر «اختلافات زیادی» با ایران دارد، اما این بدان معنا نیست که ما برویم و به جنگ در منطقه دامن بزنیم.

وزیر دفاع قطر افزود: «آیا این عاقلانه است که از آمریکا و اسرائیل بخواهیم که بروند و با ایران مقابله کنند؟ این که هر طرف سومی تلاش کند منطقه یا برخی کشور‌ها در منطقه را به سمت آغاز جنگ با ایران سوق دهد، بسیار خطرناک خواهد بود.»

خالد بن محمد العطیه در اظهارات خود به هیچ نام خاصی اشاره نکرد، اما اظهارات وی می‌تواند اشاره‌ای به کشور رقیب ایران، عربستان سعودی داشته باشد که از ژوئن سال گذشته تاکنون رهبری محاصره قطر را بر عهده داشته است.

انتهای پیام/

تاکید قطر بر مشارکت نداشتن در هیچ‌گونه عملیات نظامی علیه ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار