رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان در واکنش به اعلام آتش بس دولت با طالبان تاکید کرد که این اقدام از دیدگاه امنیتی خطرات بسیار جدی و احتمالا فاجعه انگیز و خونین را در پی خواهد داشت.

انتقاد «امرالله صالح» از آتش بس یک طرف دولت افغانستان با طالبانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، امرالله صالح، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان در واکنش به اعلام آتش بس دولت با طالبان تاکید کرد که این اقدام از دیدگاه امنیتی خطرات بسیار جدی و احتمالا فاجعه انگیز و خونین را در پی خواهد داشت.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان امروز (پنجشنبه 17 جوزا) آتش بس یک جانبه با طالبان را اعلام کرد. این آتش بس به درخواست صدها عالم دینی این کشور و از تاریخ 27 رمضان تا پنجم عید سعید فطر اعلام شده است.

امرالله صالح، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان در واکنش به این اقدام دولت وحدت ملی گفت که هیچ صلح و آرامشی از مجرای موعظه و تضرع به دست نیامده است.

آقای صالح در صفحه فیسبوکش نوشت: از دید سیاسی و اخلاقی اعلام آتش بس یک طرفه شاید بتواند موقف حکومت وحدت ملی افغانستان را تحکیم نسبی ببخشد اما از دید امنیتی خطرات بسیار جدی و احتمالا فاجعه انگیز و خونین را در پی خواهد داشت.

به گفته وی، اعلام این آتش بس در کنار خطرات و عواقب ناگوار امنیتی نظامی، روحیه نیروهای امنیتی نظامی را پایین آورده و رفتار سازشگرانه را در عقبه سیاسی نظام گسترش می‌دهد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار